Oletko kiinnostunut toimimaan tukena lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille aikuisille ja lapsille?

Etsimme uusia vapaaehtoisia Vantaan turvakodille ja lähisuhdeväkivaltatyön avopalveluihin. Haku syksyn perehdytykseen on auki 2.-15.9.2024. Osallistujat perehdytykseen valitaan hakemuksen ja haastattelun perusteella. Hakemuksen voit täyttää täällä: https://forms.office.com/e/x0RAKUNUn0

Toivomme, että vapaaehtoiset sitoutuisivat tehtävässä toimimiseen vähintään vuodeksi. Tehtävässä toimimisessa edellytetään riittävää suomen kielen taitoa sekä vähintään 18 vuoden ikää. Arvostamme paljon myös muiden kielten osaamista.

Vapaaehtoisena voit toimia esimerkiksi lastenhoito- tai asiointiapuna, osallistua turvakodin yhteisötoiminnan ohjaamiseen sekä edustaa yhdistystä eri tapahtumissa. Vapaaehtoisten tekemä työ on arvokas lisä ammatilliseen lähisuhdeväkivaltatyöhön.

Olemme sinuun yhteydessä puhelimitse hakemuksen jättämisen jälkeen 16.9. alkavalla viikolla haastattelun sopimiseksi. Ryhmähaastattelut järjestetään ke 25.9. ja to 26.9. klo. 17.00 alkaen.

Kaikki tehtävään valitut vapaaehtoiset perehdytetään ja koulutetaan vapaaehtoistyön tehtäviin sekä turvakotitoiminnan periaatteisiin syksyn 2024 aikana.  Edellytämme osallistumista molempiin koulutusiltoihin ma 30.9. ja to 10.10. klo. 17.00-20.00. Sekä perehdytykset että haastattelut pidetään avopalveluyksikön tiloissa osoitteessa Vernissakatu 6, 01300 Vantaa, 7. krs. Koulutusten jälkeen jokainen vapaaehtoinen tekee harjoitusvuoron turvakodilla ennen varsinaisen vapaaehtoistyön aloittamista.

Tarkistamme kaikilta vapaaehtoisilta rikostaustaotteen lasten kanssa toimimiseen: Laki lasten kanssa toimivien vapaaehtoisten rikostaustan selvittämisestä (148/2014).

Lisätietoja sähköpostitse: vapaaehtoiset (at) vantaanturvakoti.fi