Kaapatut Lapset ry:n oma tehonainen ja supersankari Minna Husu on tänä vuonna ehdolla Kansalaisareenan järjestämässä Vuoden vapaaehtoinen -äänestyksessä. Sairaanhoitajalla, yrittäjällä ja 13-vuotiaan tytön äidillä riittää aikaa toimia Kaapatut Lapset ry:n puheenjohtajana sekä useissa muissa vapaaehtoistehtävissä niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin.

”Olen itse saanut yhdistykseltä paljon ja siksi halu auttaa onkin todella suuri”, Minna Husu perustelee vapaaehtoisuuttaan. ”Kuunteleminenkin on suuri asia silloin, kun on todellinen hätä”. Kaapatut Lapset ry:ssä Minna onkin toiminut muun muassa vertaistukena muille vanhemmille, päivystänyt viikonloppuina tukipuhelimessa sekä toiminut yhdistyksen hallituksessa useita vuosia, joista kaksi viime vuotta puheenjohtajana. Minna on siis todellinen supersankari niin yhdistyksen työntekijöille, muille vapaaehtoisille kuin avun tarpeessa oleville perheillekin.

Kaapatut Lapset ry:n ohella Minna on mukana tällä hetkellä Aseman Lasten Walkers-toiminnassa vapaaehtoisena ja SPR:n Nuorten turvatalossa.

Vapaaehtoistyö perustuu nimensä mukaisesti vapaaehtoisuuteen – toiminnassa ollaan useimmiten mukana omasta innosta ja auttamishalusta käsin. Vapaaehtoistyö tarjoaa samalla mielekästä ja hyvinvointia lisäävää tekemistä niin tekijälleen kuin avun saajallekin. Vapaaehtoisvoimin vähennetään yksinäisyyttä ja nostetaan esille sellaisten ryhmien ääntä, jotka muuten saattaisivat jäädä syrjään. Kansalaisareenan vuotuinen äänestys tekee tätä työtä näkyväksi ja palkitsee usein piiloon jäävän toiminnan.

Yleisö voi äänestää ehdokkaiden joukosta vuoden vapaaehtoista lokakuun ajan. Raati valitsee lopullisen voittajan eniten ääniä saaneista ehdokkaista. Kaikki siis joukolla äänestämään Minnaa!

Lue lisää äänestyksestä Kansalaisareenan sivuilta.
Katso kaikki ehdokkaat ja heidän esittelynsä.
Täytä äänestyslomake!

Kuva: Kansalaisareena