Keväällä 2020 teemachattimme osoitteessa www.apuaeroon.fi on auki parillisten viikkojen keskiviikkoisin klo 10 – 12 ja parittomien viikkojen keskiviikkoisin klo 17 – 19. Tavoitat meidät siis joka viikko myös chatissa!

Chatissa voit keskustella Kaapatut  Lapset ry:n  tuki- ja neuvontapiste Toivon Talon työntekijän tai vapaaehtoisen kanssa voi keskustella kansainväliseen huoltokiistaan, lapsikaappaukseen tai sen uhkaan liittyvistä asioista.

Chatista saat tukea ja tietoa eri toimintamahdollisuuksista kansainvälisiin erotilanteisiin liittyvissä teemoissa. Vapaaehtoiset ovat saaneet koulutuksen tehtävään ja heillä usein on omakohtaista kokemusta esimerkiksi lapsikaappauksesta tai sen uhasta perheessä, kansainvälisestä huoltokiistasta tai kahden kulttuurin erosta.

Keskustelusta voit  saada apua kaappausuhan arvioimiseen sekä tuen ja oikean aputahon löytämiseen, kun kansainväliset lapsen tapaamisoikeus-, asumis- tai huoltajuusasiat ovat perheessä aktiivisia.

Chattiin voit tulla nimettömänä, ja voit ottaa yhteyttä myös, mikäli läheisen tilanne huolestuttaa. Chat-keskustelut ovat kahdenkeskisiä ja luottamuksellisia.

Pääset keskusteluun mukaan chatin aukioloaikana avaamalla Apuaeroon.fi-sivustolla tai Kaapatut Lapset ry:n nettisivuilla olevan Chat-laatikon (sivun oikea alareuna) ja klikkaamalla aloita keskustelu.