4.9.–31.12.2019 Joka kuun 1. ja 3. keskiviikko klo 17 - 19 Apuaeroon.fi / Kaapatutlapset.fi

Lapsikaappaus ja sen uhka-teemachat: joka kuukauden 1. ja 3. keskiviikko kello 17-19.

Kaapatut Lapset ry:n tuki- ja neuvontapiste Toivon Talon työntekijän tai vapaaehtoisen kanssa voi keskustella kansainväliseen huoltokiistaan, lapsikaappaukseen tai sen uhkaan liittyvistä asioista joka kuun ensimmäisenä ja kolmantena keskiviikkona klo 17 – 19 apua eroon-chatissa.

Chatista saat tukea ja tietoa eri toimintamahdollisuuksista kansainvälisiin erotilanteisiin liittyvissä teemoissa. Vapaaehtoiset ovat saaneet koulutuksen tehtävään ja heillä usein on omakohtaista kokemusta esimerkiksi lapsikaappauksesta tai sen uhasta perheessä, kansainvälisestä huoltokiistasta tai erotilanteesta.

Keskustelusta voit  saada apua kaappausuhan arvioimiseen sekä tuen ja oikean aputahon löytämiseen, kun kansainväliset lapsen tapaamisoikeus-, asumis- tai huoltajuusasiat ovat perheessä aktiivisia.

Chattiin voit tulla nimettömänä, ja voit ottaa yhteyttä myös, mikäli läheisen tilanne huolestuttaa. Chat-keskustelut ovat kahdenkeskisiä ja luottamuksellisia.

Pääset keskusteluun mukaan avaamalla apuaeroon.fi tai Kaapatut Lapset ry:n sivulla olevan chat-laatikon (sivun oikea alareuna) ja klikkaamalla aloita keskustelu.