11.2.2023 10.00-16.00 Helsinki, Pasila

Jos olet monikulttuurisen eron kokenut vanhempi, tervetuloa 11.2.2023 klo 10-16 Helsinkiin, Pasilaan työpajaan, jossa eroa ja vanhemmuutta käsittelyyn toiminnallisin menetelmin.
Päivän aikana tarjotaan lounas, kahvit ja välipalaa. Työpajan ajaksi on järjestetty lastenhoito.

Sana- ja kuvataidetyöpajan toteuttavat Kaapatut Lapset ry ja Ensi- ja turvakotien liiton (ETKL) Ero lapsiperheessä-työ. Työpajan toiminnallista osuutta ovat ohjaamassa sanataideopettaja ja lasten kirjailija Maami Snellman sekä ekspressiivistä taideterapiaa opiskellut kuvataiteilija Ahuti Karhumetsä. Osallistumiseen ei vaadita mitään erityistaitoja tai osaamista. Riittää, että haluat käsitellä vanhemmuus- ja eroteemaa omasta näkökulmastasi, omakohtaisen kokemuksen kautta. Päivässä ovat mukana myös Päivi Hietanen ETKL:stä ja Nonna Lemola-Palm Kaapatuista Lapsista.

Työpajan tuotoksia ei jaeta osallistujien kesken. Jos osallistujat haluavat, työpajan tuotoksia on mahdollisuus tuoda esiin ETKL:n ja Kaapatut Lapset ry:n 25.5.2023 toteuttamassa ammattilaisille suunnatussa webinaarissa. Tuotoksia käytetään mahdollisesti myös apuaeroon.fi sivuston tieto-osioiden toteuttamisen tukena. Tuotosten käytöstä sovitaan jokaisen tekijän kanssa ja ne esitetään anonyymisti eli henkilöllisyyttä ei kerrota.

Jos joku asia jäi mietityttämään, ole yhteydessä Päiviin paivi.hietanen@etkl.fi, 050-4385290 tai Nonnaan suunnittelija@kaapatutlapset.fi, 045-8553055. Ilmoittautuneisiin ollaan yhteydessä ja lähetetään lisätietoa noin viikko ennen työpajaa.

Ilmoittaudu työpajaan 5.2.2023 mennessä tästä .

.