Juhlimme tänä vuonna yhdistyksen neljäkymmenvuotista toimintaa. Vuosien saatossa on tehty rohkeasti ja ennakkoluulottomasti väkivallan vastaista työtä ja ansaittu paikka luotettuna toimijana Vantaalla. Vapaaehtoisvoimin perustettu järjestö on laajentunut kerhotoiminnasta ja puhelinauttamisesta kriisiasuntoja, ja sittemmin turvakotia ja avopalveluyksikköä ylläpitäväksi toimijaksi. Kiitos sitoutuneiden luottamushenkilöiden, osaavan henkilöstön ja innostuneiden vapaaehtoisten!

Yhdistystä juhlitaan pitkin vuotta ja ensimmäisen tapahtuma on Leikkipäivänä 12.5. Tikkurilan urheilupuistossa. Yleisötilaisuus järjestetään yhteistyössä kaupungin, erilaisten järjestöjen ja muiden toimijoiden kanssa. Tervetuloa leikkimään, laulamaan ja tanssimaan kanssamme!

Juhlavuoteen osuu monenlaisia muutoksia toimintaympäristössä, jotka mahdollistavat ja haastavat meitä kehittämään uudenlaista toimintaa. Kaupunkivetoinen Väkivallaton Vantaa -teema, läheisen perhekeskuksen käynnistyminen, Ylisukupolvisen kaltoinkohtelun katkaisuhankkeen aloittaminen ja eroauttamisen käynnistäminen ovat uusia avauksia, joihin lähdemme innolla mukaan.

Kuten yhdistyksen perustamisen aikaan, myös nyt meitä ajaa sama palo: halu auttaa vaikeuksiin joutuneita ihmisiä, lapsia ja perheitä.  Haluamme ennaltaehkäistä perheväkivaltaa ja haluamme tehdä sen yhdessä muiden kanssa. Haluamme kokeilla ja kehittää uutta ja uusia tapoja toimia. Haasteita riittää, ja mahdollisuuksia. Silloin ja nyt.

Kristiina Väänänen

Toiminnanjohtaja, Vantaan Turvakoti ry