Vantaan Turvakoti ry täyttää 40 vuotta. Merkkipäivää on juhlittu pitkin vuotta ja juhlavuosi huipentui seminaariin, joka järjestettiin 1.11. Heurekassa. Seminaarin avasi Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Antti Lindtman ja puhujavieraina olivat lapsiasiainvaltuutettu Tuomas Kurttila, Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä ja THL:n erityisasiantuntija Martta October. Vantaalainen trubaduuriyhtye Kalevauva musisoi kansan tuntoja satiiria säästelemättä ja musiikkiopiston nuorten kansanmusiikkiyhtye Kakkarat soitti ja lauloi perinteisemmin menoin.

Kokemusasiantuntija kertoi koskettavasti selviytymistarinasta, toipumisesta sekä saamastaan avusta Asiakkaan ääni -nauhalla yhdessä Koivulan väen kanssa.  Ensi- ja turvakotien liiton Tarinakengät – kertoi lähisuhdeväkivallan monimuotoisuudesta, selviytymisestä ja toivosta.

Kiitos kaikille mukana olleille!