Koronatilanteesta huolimatta pyrimme järjestämään keväällä kasvokkaisia tapahtumia. Varaudumme kuitenkin jo etukäteen siihen, että joitakin tapahtumia voidaan joutua muuttamaan etätapahtumiksi.

• Monikulttuuristen yhden vanhemman perheiden olohuone -tapaamiset jatkuvat tammikuussa. Olkkarissa vaihdetaan kuulumisia ja keskustellaan monikulttuurisia yhden vanhemman perheitä koskettavista aiheista. Olkkari kokoontuu 10.2., 10.3., 14.4. ja 12.5. klo 17.30–19.30. Koronatilanteesta riippuen kokoonnumme joko kasvokkain tai etänä.

Olkkarissa on lastenhoito, ja vanhemmat pääsevät rauhassa juttelemaan toistensa kanssa. Tarjolla on myös välipalaa.

Suunnittelija Hilla antaa lisätietoja: 0458553055 tai suunnittelija@kaapatutlapset.fi

• Voimalauantai 6.3. – tukea perheiden hyvinvointiin ja jaksamiseen! Päivitämme tapahtuman tietoja myöhemmin. Lue lisää Voimalauantaista!
  • Toivon Talon verkkotoiminnan ideointipäivä 9.3. – tule ideoimaan toimintaamme verkossa! Lue lisää ideointipäivästä.
  • Erätauko-keskustelu vertaisille 16.3. Miten koronavuosi vaikutti kansainvälisten eroperheiden elämään? Entä vertaistukeen Kaapatut Lapset ry:ssä? Mitä haasteita ja mitä positiivista mahtui vuoteen? Tule keskustelemaan! Lue lisää keskusteluillasta.
  • Somelähettiläiden perehdytys 23.3. Lue lisää perehdytyksestä.
  • Vertaistuen kehittämispäivä 15.5. – Vertainen tai vertaisena toimimisesta kiinnostunut, tule mukaan kehittämään vertaistukeen liittyviä teemoja yhdessä Toivon Talon väen kanssa!
  • Lapsikaappausuhka elämän varjona – kadonneiden lasten päivän webinaari 25.5. on suunnattu ammattilaisille ja yhteistyökumppaneille. Tiedotamme seminaarin ohjelmasta lisää myöhemmin. Lue lisää webinaarista!

Muita tapahtumia lisätään ja päivitetään tarpeen mukaan, ja tiedotamme niistä täällä, tiedotteissa sekä sosiaalisessa mediassa.

Miten huomioimme koronavirustilanteen?

Kasvokkaisissa tapahtumissa huomioimme viranomaisten ohjeistukset ja voimassa olevat rajoitukset.

Tapahtumissa:

• Huolehditaan hyvästä käsihygieniasta
  • Muistetaan turvavälit
  • Rajaamme osallistujamääriä suositusten mukaisesti
  • Lievennämme peruutusehtoja, jotta oireiden ilmaantuessa pois voi jäädä lyhyelläkin varoitusajalla
  • Osallistua saa vain terveenä
  • Käytetään kasvomaskeja suositusten mukaisesti

Näiden toimien onnistuminen on meidän kaikkien vastuulla. Pidetään siis kaikki huoli, että noudatamme ohjeita.

Apua ja tukea netissä – tule mukaan chattiin

Apua ja tukea on saatavilla runsaasti myös etäyhteyksin.

Yksilöchatit:

Tavoitat työntekijämme toukokuussa seuraavasti:

• ti 4.5. klo 18–20
  • ti 11.5. klo 18–20
  • la 15.5. klo 14–17
  • ti 18.5. klo 18–20
  • pe 28.5. klo 14–16

Pääset chattiin osoitteessa www.apuaeroon.fi tai nettisivujemme oikeasta alalaidasta.

Ryhmächatit ja keskusteluryhmät Tukinetissä:

Ryhmächatit tarjoavat mahdollisuuden vertaistukeen sekä työntekijämme neuvontaan. Ryhmächatteja järjestetään noin kerran kuussa. Muina aikoina voit keskustella anonyymisti Tukinetin ryhmäkeskustelualueella.

Löydät ryhmächattien teemat ja ajat sekä keskusteluryhmät Tukinetistä.

Videovastaanotto:

Voit varata ajan videovastaanottoa varten Toivon Talon työntekijöiltä. Videovastaanotolla saat henkilökohtaista neuvontaa sinua koskettavaan asiaan. Videovastaanotto toteutetaan turvallisen etäyhteyden kautta. Varaa aika ottamalla yhteyttä 0458553055 tai 0442626662!

Tervetuloa juttelemaan!