Heinäkuu on edennyt hurjaa vauhtia, mutta onneksi kesää ja lämpöä on vielä jäljellä! Kuitenkin pikkuhiljaa ajatukset suuntaavat kohti syksyä. Hankkeessa on pyörähtänyt käyntiin viimeinen vuosi eli ollaan reippaasti yli puolen välin. Viimeinen puoli vuotta on vierähtänyt nopeasti ja mukaan on mahtunut monenlaista työtä sekä toimintaa.

Loppukeväästä kävimme maakuntamatkailemassa eli teimme jalkautuvaa työtä Kemijärvellä ja Sallassa. Olipa mukava nähdä ihmisiä paikan päällä pitkästä aikaa. Vaikkakin teamsin käyttö on helppoa ja kätevää, on välillä kiva istua saman pöydän ääressä konkreettisesti. Syksylle on myös luvassa jalkautumista muutamaan Lapin kuntaan. Tavoitteenamme on saada hankkeen toiminnasta tietoa mahdollisimman monelle toimijalle ympäri Lappia. Tieto toiminnastamme siirtyy parhaiten itse paikan päällä käymällä ja toimintaa esittelemällä. Samalla voidaan suunnitella yhteistyötä ja ryhmätoimintaan liittyviä käytännön asioita.

Ryhmätoiminta ja yksilöohjaukset jatkuvat ja toivottavasti saammekin mahdollisimman monta ryhmää koottua syksyn sekä kevään aikana. Vertaistukiryhmän idean täyttymiseksi osallistujien täytyy olla jollain tavalla sidoksissa toisiinsa, esimerkiksi saman ikäisiä, samantyyppisissä elämäntilanteissa tai olla kokenut samankaltaisia haasteita. Jokainen ryhmä on erilainen ja suunnittelemme sen takia sisällön aina alkavan ryhmän tarpeiden ja toiveiden mukaan.

Keväällä loimme hankkeelle instagram-tilin ja tarkoituksenamme on ollut antaa konkreettista tietoa hankkeen toiminnasta sekä eri aiheista/teemoista. Toivon mukaan mahdollisimman moni tavoittaisi tiedon toiminnastamme. Tärkeintä on olla ihmisten tukena ja pyrkiä yhdessä kulkemaan eteenpäin sekä etsimään ratkaisuja haastavissa elämäntilanteissa. Muun muassa tunnetaitojen kehittämisestä ja tunteiden tunnistamisesta voi olla paljon apua erilaisiin elämänvaiheisiin.

Muistakaa nauttia kesäpäivistä ja rentoutua. Jokainen meistä rentoutuu ja lataa akkuja omalla tyylillään, tärkeintä on löytää ja tunnistaa ne itselle sopivat tavat. Luonnossa oleminen tai liikkuminen sekä itselle mielekkäältä tuntuvat asiat tuovat arkeen energiaa ja jaksamista. Tasapainon löytäminen kodin, työn, vapaa-ajan, liikunnan ja muiden asioiden välille luo hyvän pohjan toimivalle arjelle ja omannäköiselle elämälle. Kaikilla meillä on oikeus elää omannäköistä elämää.

Ottakaahan meidän instagram tili seurantaan: @mina_tunteet_ja_taidot_hanke

Aurinkoista loppukesää! 😊