Tehostettu perhetyö tarjoaa pitkäaikaista ja tiivistä apua sinun ja lastesi arkeen. Perheesi elämää voivat varjostaa esimerkiksi vanhempana toimimiseen liittyvät pulmat ja haasteet, uupumus, yksinäisyys, perheväkivalta, mielenterveyteen tai päihteiden käyttöön liittyvät huolet sekä lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyvät huolet. Sinulla ja perheelläsi on kuitenkin uskallusta kohdata vaikeudet ja ottaa apua vastaan.

Auttamisessa periaatteena on perheesi voimavarojen vahvistaminen niin, että vanhempana koet arjen sujuvan ja tuottavan iloa. Yhteisen työskentelyn punaisena lankana on huomioida lapsesi yksilölliset tarpeet ja kokemukset sekä tukea lapsesi hyvää ja turvallista kasvua kotona ja lähiverkostossa. Lisäksi yhdessä toimien voimme tehdä kodin askareita ja asioiden hoitamista. Lapsesi etu ja pyrkimys perheesi hyvinvoinnin lisääntymiseen on perhetyöntekijöiden erityisessä suojelussa.

Asiakkaaksi voit hakea Rovaniemen kaupungin lastensuojelun sosiaalityöntekijän lähetteellä. Asiakkaaksi tulovaiheessa tehdään perheesi tarpeen mukainen kirjallinen muutostavoitteet sisältävä työsuunnitelma, joka laaditaan yhteisessä keskustelussa. Suunnitelman ja tavoitteiden laadintaan osallistuvat perhe, sosiaalityöntekijä ja työpari perhetyöstä. Työsuunnitelmaa arvioimme säännöllisesti.

Lisätietoja:
Katariina Silvennoinen
Tiimivastaava
katariina.silvennoinen(at)lapinentu.fi

”Yksi tärkeimmistä matkoista, minkä ihminen voi tehdä,
on mennä puolitiehen vastaan.”

-Tuntematon-