Autamme verkossa – apua, tukea, ohjausta sekä neuvontaa lähelläsi

Ajankohtaista: Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen-ryhmächat vanhemmille syys – joulukuussa 2018

Verkossa voi olla yhteydessä työntekijään video- tai kotisivujemme chatissa riippumatta siitä missä asut. Vauva- ja pikkulapsiperheiden avopalvelun työntekijöiden kanssa voit keskustella vauvan uneen ja perheen hyvinvointiin, vanhemmuuteen ja eroon liittyvissä asioissa. Avopalveluyksikkö Tuuliasta saa asiantuntevaa tukea perheen päihteettömään arkeen. Kriisikeskus auttaa akuuteissa elämänkriiseissä. Lähisuhde- ja väkivaltatyön avopalvelun työntekijät auttavat vanhemmuuden haasteissa, parisuhdevaikeuksissa tai jos väkivalta tai sen uhka on läsnä ihmisen elämässä.

Kaikki verkossa tapahtuvat yhteydenotot, olivat ne sitten video- tai kotisivujemme chatissa, toteutuvat suojatussa yhteydessä.

Työntekijä avaa videochatin sovitusti. Videochatit toimivat suojatussa yhteydessä tietokoneen tai Android- mobiililaitteen verkkoselaimella (Opera, Firefox ja Chrome). Videochattiin  voi soittaa täältä. Soittaessa selain pyytää lupaa käyttää laitteen kameraa ja mikrofonia. Luvan annettuasi yhteys aukeaa näin:

screenhunter_68-jan-03-13-08

Kotisivujen chat löytyy oranssin palkin alta kotisivujemme alalaidasta. Chat on avoinna säännöllisesti kotisivujen chat -kohdassa mainittuina aikoina.

screenhunter_65-dec-28-11-00

Miten voimme auttaa -chatpäivystys

Mietityttääkö jokin asia, mutta et tiedä mistä saada vastauksia? Kysy toiminnastamme ja siitä millaisia apua meiltä voi saada.

Lähisuhde- ja väkivaltatyön avopalvelun -chat

Lähisuhde- ja väkivaltatyön avopalvelun chat on avoinna maanantaisin kello 14-16.

Uniohjaus-chat

Uniohjaus -chat on avoinna

Tiistaisin kello 13 – 15.30 (ei 28.8.2018, 13.11.2018, 11.12.2018, 25.12.2018)
Keskiviikkoisin kello 11.30 – 13.30 (ei 5.9.2018, 26.12.2018)

Valtakunnallinen Apua päihteitä käyttäville raskaus- ja vauva-aikana -chat

Avoinna maanantaisin klo 14.00-17.30 ja keskiviikkoisin klo 15.30-17.30 osoitteessa ensijaturvakotienliitto.fi

Keskustele ammattilaisten kanssa: voit kysyä  esimerkiksi päihteiden käytön vaikutuksesta raskauteen tai vauvaan, omasta tilanteestasi tai avun saamisesta. Autamme kaikkia perheenjäseniä odotusaikana, vauvan jo synnyttyä sekä huolestuneita omaisia. Voit keskustella nimettömänkin, oli huolesi pieni tai suuri.

KriisiChat

Kriisikeskuksen päivystämä KriisiChat on avoinna torstaisin klo 12-14.

Nuorten Chat

Nuorten chat on avoinna torstaisin klo 15-17.

Teema-chatit

Vaihtuvateemaisista chateista ilmoitetaan kotisivuillamme ja Facebookissa.

screenhunter_18-may-12-15-46

Vauva valvottaa -videochatissa voi keskustella vauvan unesta, perheen hyvinvoinnista ja vauvaperheen arjesta. Vauva valvottaa -videochatit toimivat suojatussa yhteydessä ja ne ovat kahdenvälisiä työntekijän ja perheen kesken. Vauva valvottaa -videochatteihin vastaavat Vauva- ja pikkulapsiperheiden avopalvelun ohjaajat. Vauva valvottaa -videochat on avoinna  sovitusti. Ajan voi varata numerosta 0400 814 946 tai 040 1245 772. Pääset soittamaan videochatin täältä.

screenhunter_90-jan-10-14-14

Toiveena päihteetön arki -videochat on avoinna sovitusti. Toiveena päihteetön arki -videochattiin  vastaavat Avopalveluyksikkö Tuulian ohjaajat. Videochat toimii suojatussa yhteydessä ja ne ovat kahdenvälisiä työntekijän ja perheen kesken. Pääset soittamaan videochattiin täältä.

lake-583873_1280

Keskusteluapua kaikissa elämän kriiseissä, kohdattuasi onnettomuuden, sairastuttuasi tai menetettyäsi jotain sinulle tärkeää. Kriisiapua antavat Kriisikeskuksen työntekijät, joilta voi varata ajan myös videochatin kautta toteutuvaan tapaamiseen. Ajan voi varata numerosta 040 553 7508.

Lähisuhdevaikeuksia tai lähisuhteissa olevaa väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneet saavat apua Lähisuhde- ja väkivaltatyön avopalvelun työntekijöiltä.

Rytmi-ryhmä vuorokausi- ja unirytmin tueksi

Vauvan unesta kiinnostuneille perheille, joissa on 6 – 18 kuukauden ikäinen lapsi. Rytmi-ryhmä vuorokausi- ja unirytmin tueksi on vertaistukiryhmä, jonka tarkoitus on auttaa vanhempia tukemaan lapsen vuorokausi- ja unirytmiä sekä ehkäisemään unipulmia ja vähentämään olemassa olevia haasteita. Lisätietoja saat täältä.

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen-ryhmächat tarjoaa mahdollisuuden keskustella ryhmässä eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvistä asioista.

Ryhmächatit muodostavat viiden kerran kokonaisuuden ja jokaisella kerralla on oma teema. Teemat liittyvät yhteistyövanhemmuuteen ja lapsen huomioimiseen erotilanteessa ja eron jälkeisen arjen rakentamisessa.

Ryhmächatissä saat vertaistukea ja arjen selviytymisvinkkejä samassa elämäntilanteessa olevilta. Voit myös kysyä chatissa mukana olevilta ammattilaisilta sinua mietityttävistä asioista. Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen- ryhmächattiin ei tarvitse erikseen rekisteröityä tai ilmoittautua. Vertaiskeskustelu tapahtuu nimimerkillä.

Voit osallistua kiinnostuksesi mukaan joko yhteen tai kaikkiin ryhmächatteihin.

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen- ryhmächat  kokoontuu syys – joulukuussa 2018.

Eri alojen ammattilaisilla on mahdollisuus konsultoida Lapin ensi- ja turvakodin työntekijöitä oman työnsä tueksi.

Konsultaatiotiedustelut/-pyynnöt voi esittää Palvelupäällikkö Kaija Salmirinteelle puh. 0400 891 026.