HEI VAUVAA ODOTTAVA ÄITI! Tervetuloa Hoivaa ja leiki-etäryhmään.

Hoivaa ja Leiki etäryhmä vauvaa odottaville äideille alkaa toukokuussa 2024. Ryhmässä tutustutaan masuvauvaan hoivan, laulun ja kosketuksen kautta. Myönteiset kokemukset masuvauvasta tukevat hyvän vuorovaikutussuhteen ja turvallisen kiintymyssuhteen kehittymistä vauvan synnyttyä. Tule mukaan keskustelemaan raskauteen ja vanhemmuuteen liittyvistä asioista ja tekemään erilaisia leikkisiä hyvänolon harjoituksia. Ryhmä kokoontuu neljä kertaa ja on maksuton.

Masuvauvan kokemusmaailmaan tutustuminen on ensiaskel vanhemman ja vauvan yhteyden kehittymiselle. Varhainen yhteys on hyvä pohja toimivan vuorovaikutussuhteen ja turvallisen kiintymyssuhteen kehittymiselle vauvan synnyttyä. Äidin kyky asettua vauvan tarpeiden äärelle ja pohtia vauvaa omana itsenään tukevat lapsen tervettä kehitystä. Tähän kaikkeen ryhmässä pyritään antamaan eväitä.

Ryhmässä keskitytään sekä masuvauvaan että äitiin. Masuvauvaan tutustutaan hoivan, leikin, laulun ja kosketuksen kautta sekä tutkitaan vauvan elämää kohdussa herättelemällä hänen aistejaan. Äideille ryhmä on pysähtymispaikka, jossa voi tutustua omaan tapaan kasvaa äitiyteen. Äidit voivat pohtia esimerkiksi millaista hoivaa olen saanut lapsena ja millainen vanhempi haluan lapselleni olla. Tärkeää on tunnistaa omia vahvuuksia ja selviytymiskeinoja vanhempana.

Hoivaa ja Leiki -etäryhmä kokoontuu keskiviikkoisin yhteensä neljä kertaa klo 17.00-18.30. Ryhmäpäivät ovat 15.5., 22.5., 29.5. ja 5.6. Tapaamiset toteutuvat etäyhteydellä Teams-alustalla lappilaisille äideille. Linkki tapaamiseen lähetetään sähköpostiisi. Autamme tarvittaessa etäyhteyden käytössä.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset ryhmän vetäjälle 2.5.2024 mennessä. Ryhmäläiset tavataan yksilöllisesti etäyhteydellä ennen ryhmän alkua.

Yhteystiedot:

Minna Naakka, p. 040 5751814, minna.naakka@lapinentu.fi