Lapin ensi- ja turvakodin ryhmät tukena elämän tuulissa

Rytmi-ryhmä vuorokausi- ja unirytmin tueksi on vertaistukiryhmä, jossa ryhmäläisten omat ajatukset ja heidän välinen keskustelu ovat tärkeässä roolissa. Vanhemmat tukevat toisiaan jakamalla kokemuksiaan ja antamalla vinkkejä toisilleen ryhmässä. Rytmi-ryhmässä saadulla tuella, ohjauksella ja neuvonnalla ehkäistään perheiden uni- ja vuorokausirytmeihin liittyvien pulmien ja ongelmien kasaantumista tai pahenemista.

Vanhemman neuvo® -ryhmät ovat 8 kertaa kokoontuvia ammatillisesti ohjattuja vertaisryhmiä eron kokeneille isille ja äideille. Ryhmiä alkaa keväisin ja syksyisin. Ryhmät järjestetään yhteistyössä Lapin ensi-ja turvakodin avopalvelun ja kriisikeskuksen sekä Rovaniemen kaupungin perhepalvelukeskuksen kanssa.

Ryhmä järjestetään syksyllä 2018 Perhetuvalla (Pohjolankatu 19-21). Ryhmä kokoontuu kerran viikossa; päiväryhmä keskiviikkoisin klo 12.30-15.00 ja iltaryhmä torstaisin 17-19.30. Muutokset aikatauluun ovat mahdollisia. Ryhmään osallistuminen on maksutonta. Ryhmänohjaajat tapaavat ryhmään osallistujat ennen ryhmän alkamista alkuhaastattelun merkeissä.

Itsemurhan kautta lapsensa menettäneiden vertaistukiryhmä syksyllä 2018.

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen- ryhmächat

Vertaisvoimaa vanhemmille -ryhmät on tarkoitettu 3-6 -vuotiaiden lasten vanhemmille, jotka toisinaan kokevat lapsensa käyttäytymisen arjessa haastavana. Toiminnan taustalla on Perhekoulu Pop® -toimintamalli, joka perustuu kannustavaan vuorovaikutukseen. Vertaisryhmässä voi keskustella omista kokemuksista ja saada tukea lapsen kehitystä ja itsetuntoa tukevaan kasvatukseen.

Ryhmät ovat maksuttomia ja niihin ilmoittaudutaan etukäteen. Ryhmä kokoontuu kerran viikossa 10 kertaa. Seuraava ryhmä alkaa Rovaniemellä 27.9.2018 osoitteessa Lähteentie 5, B-rappu.