Lapin ensi- ja turvakodin ryhmät tukena elämän tuulissa

Rytmi-ryhmä vuorokausi- ja unirytmin tueksi on vertaistukiryhmä, jossa ryhmäläisten omat ajatukset ja heidän välinen keskustelu ovat tärkeässä roolissa. Vanhemmat tukevat toisiaan jakamalla kokemuksiaan ja antamalla vinkkejä toisilleen ryhmässä. Rytmi-ryhmässä saadulla tuella, ohjauksella ja neuvonnalla ehkäistään perheiden uni- ja vuorokausirytmeihin liittyvien pulmien ja ongelmien kasaantumista tai pahenemista.

Vanhemman neuvo® -ryhmät ovat 8 kertaa kokoontuvia ammatillisesti ohjattuja vertaisryhmiä eron kokeneille isille ja äideille. Ryhmiä alkaa keväisin ja syksyisin. Ryhmät järjestetään yhteistyössä Lapin ensi-ja turvakodin avopalvelun ja kriisikeskuksen sekä Rovaniemen kaupungin perhepalvelukeskuksen kanssa.

Ryhmä järjestetään syksyllä 2018 Perhetuvalla (Pohjolankatu 19-21). Ryhmä kokoontuu kerran viikossa; päiväryhmä keskiviikkoisin klo 12.30-15.00 ja iltaryhmä torstaisin 17-19.30. Muutokset aikatauluun ovat mahdollisia. Ryhmään osallistuminen on maksutonta. Ryhmänohjaajat tapaavat ryhmään osallistujat ennen ryhmän alkamista alkuhaastattelun merkeissä.

Itsemurhan kautta lapsensa menettäneiden vertaistukiryhmä syksyllä 2018.

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen- ryhmächat