Tarjoamme asiantuntevaa tukea, ohjausta ja neuvontaa vauvan unipulmissa, vanhempien ja lapsen välisessä vuorovaikutuksen haasteissa ja lapsiperheen vanhempien erotilanteessa.

Toimimme matalan kynnyksen periaatteella. Yhteydenpito ja tapaamiset ovat asiakkaille maksuttomia. Halutessaan voi olla yhteydessä nimettömänä. Ohjausta annetaan henkilökohtaisissa tapaamisissa, puhelimitse verkossa ja vertaisryhmissä.

Yhteydenotto voi tapahtua puhelimitse, kotisivujen chatissa tai Vauva valvottaa -videochatissa.

Vauvaperheille järjestämme vauvan unipulmiin liittyviä avoimia ja suljettuja vertaisryhmiä toimitiloissamme ja verkossa. Lue lisää uniohjauksestamme täältä. Olemme myös osana Rovaniemen kaupungin Perheeksi-ryhmätoimintaa.

Esitteemme voit tulostaa tästä: Vauva- ja pikkulapsiperheiden avopalvelu, esite
(tulostusohje: tulosta kaksipuolisena ja lyhyen sivun sidonnalla, esite taitetaan kolmeen osaan)

Jos vauva valvoo tai unen rytmit ovat vielä etsinnässä, apua, tukea ja vinkkejä on saatavilla.

Vauva- ja pikkulapsiperheiden avopalvelun ohjaajien kanssa voi keskustella vauvan uneen, vuorokausirytmiin, valvottuihin öihin tai unenpuutteeseen liittyvistä asioista tai vain purkaa mieltä valvotun yön jälkeen.

Voimme pohtia yhdessä vanhemman kanssa sitä, miten valvotuista öistä selviäisi parhaiten ja mistä löytyisi virtaa vanhemman omaan jaksamiseen.

Ohjaajat tavoittaa puhelimitse numeroista 0400 814 946 / 040 124 5772. Puhelimitse voi keskustella oman perheen tilanteesta, hakea avaimia ratkaisuun tai sopia henkilökohtaisen tapaamisen, joko paikanpäällä  tai videochatin välityksellä sovittuina aikoina. Lue lisää uniohjauksestamme sekä avoimista ja suljetuista ryhmistämme täältä.

Vanhemmat voivat ottaa yhteyttä työntekijöihin raskauteen, omaan vanhemmuuteen tai lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyvissä pohdinnoissa.

Unichat

Tiistaisin 6.8 – 17.12.2019  kello 13 – 15.30
Keskiviikkoisin 7.8- 13.11.2019 kello 12 – 14
Ajankohtaista: Unichat on joulutauolla 17.12.2019 – 2.1.2020

screenhunter_65-dec-28-11-00

Tulostettavan Unichat- julisteen löydät linkistä: Unichat-juliste

Lisäksi unesta voit kysyä valtakunnallisessa Apua vauvan uneen-chatissa maanantaisin kello 9-10.30 ja perjantaisin kello 10-12. Tarkemmat tiedot valtakunnallisista chateista ja itse chatit löytyvät osoitteesta Vauvaitkee.fi.

Vauva valvottaa -videochat on avoinna sovitusti. Ajan voit varata puhelimitse numeroista 0400 814 946 / 040 124 5772. Kerromme lisäohjeet videoyhteyden saamiseen ajanvarauksen yhteydessä. Vauva valvottaa- videochat toimii suojatussa yhteydessä ja ne ovat kahdenvälisiä työntekijän ja perheen kesken.

Koordinoimme vapaaehtoisdoulatoimintaa. Vapaaehtoinen doula auttaa synnytykseen valmistautumisessa, kuuntelee äidin toiveita ja ajatuksia sekä varautuu olemaan mukana synnytyksessä. Läsnäolo ja äidin tukeminen ovat doulan tärkeimpiä tehtäviä synnytyksessä.

Toivoessasi vapaaehtoisen doulan tukea ole yhteydessä Vauva- ja pikkulapsiperheiden avopalvelun työntekijöihin puh 0400 814 946

Esite vapaaehtoisdoulsita löydät täältä.

Ota yhteyttä!

käyntiosoite: Ruokasenkatu 2 A, 4. kerros, 96200 ROVANIEMI