"Aloin toipua luultavasti siksi, että yksi pala elämästäni ei enää sopinut muiden joukkoon…"
”Aloin toipua luultavasti siksi, että yksi pala elämästäni ei enää sopinut muiden joukkoon…”

Avopalvelu Tuuliassa tuemme vauvaa odottavia sekä pikkulapsiperheitä. Tarjoamamme tuki muodostuu lapsilähtöisestä päihdekuntoutuksesta sekä lapsen ja vanhemman välisen kiintymyssuhteen ja varhaisen vuorovaikutussuhteen vahvistamisesta. Tuulia tukee raskaus- ja pikkulapsiaikana päihteidenkäytön lopettamisessa ja vähentämisessä sekä arkielämän taitojen vahvistamisessa.

Yhteystiedot:

Paula Isokangas
Vastaava sosiaalityöntekijä
Lähteentie 5, 96400 Rovaniemi
paula.isokangas(at)lapinentu.fi

Usein kysyttyä

• omaohjaajatapaamisia perheen kotona tai Tuuliassa
  • vertaistukea ryhmässä
  • tukea verkostotapaamisissa

Perheen päättäessä sitoutua Tuulian kuntoutukseen tehdään jokaiselle perheenjäsenelle yksilöllinen asiakastyönsuunnitelma yhdessä perheen kanssa. Asiakastyönsuunnitelmassa huomioidaan jokaisen perheen jäsenen tarpeet ja tilanteet. Jokaisella perheellä on tukenaan kaksi omaohjaajaa ja perheen tarpeiden mukaan tehdään verkostoyhteistyötä. Tuulian avokuntoutus toimii myös jatkohoitona Lähteentien Ensikodin Pidä kiinni jaksolta kotiutuville.

Kuntoutukseen pääsee ottamalla yhteyttä Tuulian sosiaalityöntekijään Paula Isokangas p. 040 1245799 paula.isokangas@lapinentu.fiTutustumiskäynnille voit ottaa mukaan itsellesi tärkeän henkilön.

Palvelu on asiakkaalle aina maksutonta. Autamme koko Lapin alueella, pitkien matkojen päähän käytetään etäyhteyksiä.

Avopalveluyksikkö Tuulia on osa Ensi- ja turvakotien liiton valtakunnallista Pidä kiinni® -hoitojärjestelmää. Tuulian toiminta on viranomaisen hyväksymää, rekisteröityä ilmoituksenvaraista palvelua.

Mikäli haluat kysyä tai keskustella nimettömänä omasta tai läheisesi tilanteesta lapsilähtöisen päihdetyön ammattilaisen kanssa, klikkaa itsesi chattiin sivun alareunasta kohdasta neuvonta chat –> Vauvaperhe ja päihteet chat.

Matalan kynnyksen palvelu

Avopalvelu Tuulian matalan kynnyksen palvelu tarjoaa maksutonta anonyymiä neuvontaa, ohjausta, apua ja tukea koko Lapin alueella. Palvelu on tarkoitettu vauvaa odottaville ja pienten lasten perheille sekä heidän läheisilleen päihdeasioissa. Harkitse matalan kynnyksen palvelua kun tarvitset apua tilanteesi selvittämiseen, tukea päihde asioissa, vertaistukea, keskusteluapua, apua omien lapsuuden asioiden käsittelyyn tai neuvontaa ja ohjausta tilanteeseen.

Yhteystiedot:

Ulla Hekkala
suunnittelija
ulla.hekkala@lapinentu.fi
Lähteentie 5, 96400 Rovaniemi

Muut tärkeät asiat

Haluatko tukea vanhemmuuteen? Vertaistuellisessa ryhmässä keskitytään sekä vauvaan että vanhempiin. Ryhmässä harjoitellaan reflektoivaa vanhemmuutta ja turvallista vuorovaikutusta lapsen ja vanhemman välillä. Ryhmä sisältää hoivaa, leikkiä, laulua sekä keskustelua toisten vanhempien sekä ohjaajien kanssa. Vanhemmille ryhmä on pysähtymispaikka, jossa saa aikaa itselle pohtia vanhemmuutta, omaa lasta ja elämää lapsen kanssa. Tärkeää on tunnistaa omia vahvuuksia ja selviytymiskeinoja vanhempana sekä kokea kohtaamisen hetkiä vauvan kanssa yhdessä. Tule mukaan Hoivaa ja Leiki -etäryhmään. Ryhmiä on masuvauvoille ja äideille sekä 3-6 kk ikäisille vauvoille ja heidän vanhemmilleen. Lisätietoa ryhmistä täältä.

Haluatko lukea lisää tietoa tai keskustella Facebookissa? Vieraile sivullamme: Perheiden parhaaksi päihdeasioissa

Oletko ammattilainen? Liity ryhmäämme Facebookissa: Ammattilaiset perheiden parhaaksi päihdeasioissa

Haluatko seurata mitä avopalvelu Tuuliassa tapahtuu? Vieraile Tuulian Instagramissa.