17.–17.1.2018 12.30-15.00 Lapin ensi- ja turvakoti , Lähteentie 5

Tuntuuko sinusta, että viesti lähisuhdeväkivallasta ei tavoita asiakkaita/ihmisiä? Moni ihminen kärsii tälläkin hetkellä läheisen ihmisen tekemästä väkivallasta ilman, että tunnistaa sen olevan väkivaltaa tai siihen puututtaisiin. Missä vika, että viesti ei mene perille? Jokaisella on oikeus väkivallattomaan, turvalliseen elämään ja siksi haluamme nyt miettiä, miten siitä olisi viisasta viestiä.

Järjestämme aiheeseen liittyvän työpajan 17.1.2018 klo 12.30-15 Lähteentie 5:ssa Rovaniemellä, johon haluamme kerätä mahdollisimman monipuolisen, erilaisista ja -taustaisista ihmisistä koostuvan 10-12 henkilön ryhmän. Tarkoituksena on pohtia eri näkökulmia ja lähestymistapoja liittyen lähisuhdeväkivaltaa käsittelevään viestintä- ja mainosmateriaaliin sekä tiedotuskanaviin.

Sinulla ei tarvitse olla kokemusta tai aiempaa tietoa aiheesta, kiinnostus kehittämistyöhön ja halu osallistua hyvän asian puolesta riittää. Ilmoittautua voi kuka tahansa yli 16 vuotias, lopullinen valinta tehdään niin, että osallistujaryhmästä saadaan mahdollisimman monipuolinen.

Tunnista väkivalta lähisuhteessa -hankkeen tavoitteena on lisätä tietoa lähisuhdeväkivallasta ilmiönä sekä eri auttamis- ja tukipalveluista Lapissa. Tavoitteena on tuoda tietoa niin kokijalle, tekijälle, läheiselle kuin ammattilaisille. Hankkeen aikana tuotetaan helposti ymmärrettävää ja saatavilla olevaa tietoa sekä viestintä-/tiedotusmateriaalia Lapin maakunnassa suomen, saamen (koltansaame, pohjoissaame, inarinsaame) ja englannin kielellä. Loppukeväälle on suunnitteilla myös teeman mukainen kampanjapäivä, josta lisää myöhemmin. Hanke on oikeusministeriön rahoittama.

Ilmoittaudu 10.1.2018 klo 15 mennessä.

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen: https://goo.gl/forms/hcvC8vDFwPdloYuC2