7.5.2019 9.00-16.00 Ensi- ja turvakotien liiton toimisto, Pasila, Asemamiehenkatu 4 A, 7. krs, 00520 Helsinki

Päivä tarjoaa perehdytyksen Turva10 -välineisiin, joiden avulla voit aloittaa lapsen, nuoren ja vanhemman kanssa keskustelun turvallisuudesta ja turvattomuudesta. Lisäksi saat tietoa lapsen osallisuuden ja toimijuuden kokemuksista ja miten digiauttamisen hankkeessa lisätään lapsen turvallisuuden kokemusta.

Työkokous on tarkoitettu kaikille lapsityötä tekeville, työmuodosta riippumatta.

Jäsen-
yhdistyksille

Niina Remsu, projektipäällikö
niina.remsu@etkl.fi, p. 050 441 8825

9.00  Aamukahvi
9.30  Tervetuloa ja orientaatio päivään   Maaret Parviainen, asiantuntija, Ensi- ja turvakotienliitto
9.45  Turvallisuus puheeksi lasten kanssa – Turva10 perehdytys                                                                                                   Katri Pahkala, ohjaaja, Kokkolan ensi- ja turvakoti ja Silja Sinisalo, väkivaltatyöntekijä, Kymenlaakson ensi- ja turvakotiyhdistys

12.00 Lounas

13.00 Lasten osallisuus ja toimijuus lasten omina kokemuksina                                                                                                         Elina Stenvall, YTT, kehittämissuunnittelija Sos-lapsikylä

14.15 Kahvi

14.30 Hanke Corner

• Digiauttamisen hanke – lisää lasten turvallisuutta ja helpottaa arkea erilaisten digitaalisten sovelluksien avulla, Mikko Aliranta, projektiasiantuntija, Ensi- ja turvakotien liitto
  • Seurusteluväkivalta-hanke, Tuulia Kovanen, asiantuntija, Ensi- ja turvakotien liitto
  • Kaksi kotia -sovellus ja LOS-testi, Johanna Vaitomaa, asiantuntija, Ensi- ja turvakotien liitto

15.45 Ajankohtaista & arvonta
16.00 Näkemiin

Ilmoittautuminen työkokoukseen
Työkokoukset on tarkoitettu Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten työntekijöille ja luottamushenkilöille. Tervetuloa oppimaan, kehittymään ja saamaan ammatillista vertaistukea.
Hinta ja peruutusehdot
Työkokoukset ja majoittuminen Sopukassa ovat jäsenyhdistysten väelle maksuttomia. Osallistumisen voi perua 14 vrk ennen tilaisuutta. Peruutuksen tullessa myöhemmin, peritään 75€ peruutusmaksu. Osallistujan nimen voi halutessaan vaihtaa.

Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.