Lahjoita jo tänään. Lahjoitusten avulla laajennamme lasten ja nuorten chatin aukioloaikoja. Lapset ja nuoret tulevat tarvitsemaan tukea akuutin kriisitilan jälkeen vielä pitkään.

Ensi- ja turvakotien liiton lasten ja nuorten chat on ainutlaatuinen kanava, jossa väkivalta- ja erotyön asiantuntijat auttavat kun lapsi tai nuori kokee turvattomuutta, väkivaltaa tai väkivallan uhkaa tai jos vanhempien ero huolettaa. Chatissa saa tukea kun kotona, kavereiden kesken tai seurustelusuhteessa on ahdistava tunnelma, lapsi tai nuori pelkää väkivaltaa tai hänellä itsellään on vaara väkivallan käyttämiseen.

Lahjoita MobilePaylla numeroon 50283

Lahjoittajana:

• Mahdollistat chatin aukioloaikojen laajentamista.
  • Olet vaikuttamassa siihen, että mahdollisimman moni lapsi ja nuori saa apua kriisitilanteen aiheuttamien tuntemuksien käsittelyyn.
  • Mahdollistat matalan kynnyksen ammattiavun kriisitilanteessa.
  • Mahdollistat avun myös heille, joilla ei ole turvallista aikuista, kenelle jutella.
  • Vaikutat apua saavan lapsen ja nuoren tulevaisuuteen.

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen toimija, joka ennaltaehkäisee lähisuhteissa tapahtuvaa väkivaltaa ja auttaa kaikkia väkivallan osapuolia saamaan apua ja katkaisemaan väkivaltaisuuden kierteen.

Lahjoittamalla voit auttaa väkivallan tunnistamisessa, tiedon saamisessa, väkivallan katkaisemisessa, sekä väkivaltaisesta kokemuksesta toipumisessa.

Lasten ja nuorten chatissa ETKL:n koulutetut väkivaltatyön ammattilaiset auttavat lapsia ja nuoria kun kotona riidellään tai on kiristynyt tunnelma, kotona tai seurustelusuhteessa on väkivaltaa tai sen uhkaa, oma seurustelusuhde on satuttanut tai olet huolissasi kaveristasi. Osaamme auttaa myös silloin, jos sinulla on väkivaltaisia ajatuksia. Chat-palvelumme on luottamuksellinen ja nimetön.

Chatin aukioloaikojen laajentaminen kriisitilanteissa on mahdollista ainoastaan lahjoitusvaroin.

Yhdessä jäsenjärjestöjemme kanssa autamme vuosittain jopa 23 000 apua hakevaa perhettä kasvotusten tai chateissamme. Lisäksi ylläpitämältämme Nettiturvakoti.fi -sivustolta saa apua vuosittain jopa 50 000 kävijää.

Haluaako yrityksesi olla mahdollistamassa lasten ja nuorten chatin aukioloaikojen laajentamista?

Tee yrityslahjoitus helposti täällä.

Tilintarkastaja tarkastaa taloutemme ja varojemme käyttöä vuosittain tilinpäätöksen yhteydessä. Raportoimme lahjoitusten käytöstä Poliisihallitukselle, joka seuraa rahankeräysluvan alaisten lahjoitusten käyttöä.

Käytämme lahjoitetut varat rahankeräysluvan mukaisesti lasten suotuisten kasvuolosuhteiden ja turvallisen kehityksen turvaamiseen, vanhemmuuden tukemiseen, eri syistä vaikeissa ja turvattomissa oloissa elävien vauvojen, lasten ja perheiden tukemiseen, ongelmien ehkäisemiseen sekä perhe- ja lähisuhdeväkivallan ehkäisemiseen.

Onko sinulla kysyttävää lahjoituksiin liittyen? Ole yhteydessä lahjoitukset(at)etkl.fi.

Poliisihallitus on 16.12.2020 myöntänyt Ensi- ja turvakotien liitto ry:lle 1.1.2021 alkaen toistaiseksi voimassa olevan rahankeräysluvan numero RA/2020/1625.

Rahankeräyksen tuotto käytetään vaikeissa ja turvattomissa oloissa elävien lasten ja perheiden tukemiseen sekä perhe- ja lähisuhdeväkivallan ehkäisemiseen sekä näihin toimintoihin liittyvään vaikuttamis- ja kehittämistyöhön.

Lapsi ja nuori, chattaile nimettömästi kanssamme:

• Jos haluat jutella Vantaan tapahtumista tai et uskalla mennä kouluun tapahtumien vuoksi.
  • Sinua pelottaa tai ahdistaa.
  • Kotonasi on kiristynyt tunnelma, vanhempasi vanhemmat riitelevät tai vanhempiesi ero ahdistaa.
  • Kotonasi huudetaan, riehutaan, haukutaan tai ollaan muuten väkivaltaisia.
  • Oma seurustelusuhteesi satuttaa
  • Olet huolissasi kaverista
  • Sinusta itsestäsi tuntuu, että saatat vahingoittaa muita.
  • Me olemme chatissa tukena juuri sinua varten <3