Ensi- ja turvakotien liiton palveluissa autetaan taustaan, kieleen tai kulttuuriin katsomatta. Apua löytyy aina, vaikka yhteistä kieltä ei heti löytyisi. Myös materiaalien kielivalikoimaa on nyt kasvatettu. On tärkeää, että uudessa tai haastavassa elämäntilanteessa löytää tietoa ja tukea myös omalla kielellä.

Materiaalit tukevat maahan muuttanutta perheen arjessa ja helpottavat viranomaisten palveluissa asioimista. Materiaalit sopivat myös ammattilaisten työn tueksi perheitä kohdatessa.

Kaikki muun kieliset materiaalit löydät verkkosivuiltamme.

Tilaa aineistoja painettuna: Materiaalit – Ensi- ja turvakotien liitto.
Selaa aineistoja ja lataa ne tiedostoina issuussa: Other languages – Issuussa.

Uusia aineistoja

Vauvan turvakortti auttaa keskustelemaan vauvan turvallisuudesta ja hyväastä hoidosta.

Aineisto sähköisessä muodossa nyt englannin kielen lisäksi arabiaksi ja venäjäksi.

Esite suomeksi

Raskaus, synnytys ja vauva-aika Suomessa –esite on tehty tueksi perheelle, joka on muuttanut Suomeen toisesta maasta.

Esitteessä on konkreettista tietoa suomalaisista käytänteistä ja tuen muodoista odotus-, synnytys- ja vauva-aikana. Esitteessä on huomioitu myös perheet, jotka ovat tulleet Suomeen jonkin järkyttävän kokemuksen, kuten sodan vuoksi.

Esite löytyy sähköisenä arabiaksi ja somaliksi sekä painettuna ukrainaksi.

Esite suomeksi

Vauvaperheen talous –esite on tarkoitettu vauvaa odottaville ja vauvaperheille avuksi miettimään perheentaloudellista tilannetta ja tunnistamaan mahdollisia muutoksen tarpeita. Opas antaa myös käytännön vinkkejä raha-asioiden hyvään hallintaan vauva-arjessa.

Esite on aiemman englannin kielen lisäksi luettavissa sähköisesti nyt myös arabiaksi ja venäjäksi.

Esite suomeksi

Kun vauva nukkuu huonosti -esite antaa vinkkejä vauvaperheen unipulmien ratkaisemiseen ja auttaa parempiin uniin.

Esite on luettavissa sähköisenä nyt myös englanniksi.