26.4.–24.5.2023 15.00-16.30 Discord

Tuu mukaan Discordissa toteutettavaan Luovasti turvassa-ryhmään, jossa käsitellään perhe -ja ihmissuhteisiin liittyviä tilanteita luovasti, esimerkiksi musiikin, taiteen ja keskustelun kautta. Tapaat ryhmässä muita, samassa tilanteessa olevia nuoria sekä ammattilaisia, jotka ohjaavat ryhmää.

Mikä Luovasti Turvassa-ryhmä on?

Luovasti turvassa-on  Discordissa toimiva suljettu ryhmä. Ryhmä on suunnattu 13-16-vuotiaille ja ryhmässä on mahdollisuus käsitellä perhe- ja ihmissuhteita turvallisesti, keskustelun ja luovien menetelmien kautta. Ryhmässä tapaa muita nuoria sekä ohjaajat. Ryhmään mahtuu 8 nuorta ja ryhmä kokoontuu yhteensä 5 kertaa ajalla 26.4.–24.5.2023. Tapaamisen ajankohta on keskiviikkoisin klo 15–16.30.

Mitä ryhmässä tehdään?

Jokaiselle ryhmäkerralle on oma teema:

1. Ryhmän esittely ja tutustuminen – kuka ja millanen mä oon? Mikä ryhmäläisiä yhdistää?
  2. Läheiset ihmissuhteet. Miten muut toimii, miten mä itse toimin?
  3. Tunnetaidot. Mitä ne on ja miten ne liittyy mun elämään?
  4. Voimavarat. Mitkä jutut antaa mulle voimaa ja auttaa jaksamaan?
  5. Toiminta. Miten voin vaikuttaa mun elämään, ihmissuhteisiin ja tunteisiin?

Jokaiseen teemaan liittyy luova tehtävä, jonka kautta sitä käsitellään. Luova tehtävä voi liittyä musiikin kuunteluun, piirtämiseen, maalaamiseen tai kirjoittamiseen. Tehtävien lisäksi ryhmässä keskustellaan tehtävän ja päivän teeman herättämistä ajatuksista ja tunteista. Keskustelu tapahtuu Discordissa viestittelemällä.

”Ryhmässä oli sopivasti erilaisia luovia tehtäviä ja aikaa juttelulle”

Vuoden 2022 ryhmään osallistunut nuori

Ryhmässä pääsee myös ideoimaan ja antamaan vinkkejä sekä ammattilaisille ja vanhemmille, miten nuoria voisi auttaa tai kohdata paremmin. Aikuisille suunnatut vinkit ja neuvot käsitellään aina nimettöminä. Noudatamme ryhmässä turvallisemman tilan periaatteita.

”Ryhmässä parasta on ollut kun on saanut puhua tunteistaan ja asioista turvallisesti”

Vuoden 2022 ryhmään osallistunut nuori

Ohjaajat:

Ilona Mäki

ilona.maki@etkl.fi

Nuoret väkivaltaa vastaan -hanke

Ensi- ja turvakotien liitto

Johanna Jokiniemi

johanna.jokiniemi@tuentu.fi

Turvassa-hanke

Turun ensi- ja turvakoti ry

Milja Harju

milja.harju@etkl.fi

Ero lapsiperheessä-työ

Ensi- ja turvakotien liitto

Ilmoittautuminen:

Ryhmään mahtuu 8 osallistuu. Ohjaajat ovat yhteydessä osallistujaan WhatsAppin välityksellä ennen ryhmän alkua.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 24.4.2023.