Kuinka huomioimme asiakkaan sosiaalihuollon palveluissa? Tuliko asiakas aidosti kuulluksi ja kohdatuksi? Mikä aidosti auttoi asiakkaita? Millaisista asioista tuli tunne, että ammattilainen ei ymmärtänyt tilannettani tai en saanut apua?

Asiakasymmärryksen ja asiakkaan äänen vahvistamiseksi Ensi- ja turvakotien liitossa kuvattiin kehittäjäasiakkaiden palvelupolut ja kokemukset palveluista. Tiedon keräämisessä käytettiin palvelumuotoilun menetelmiä. Kuvauksissa keskityttiin erityisesti löytämään avunsaantia estäviä ja edistäviä tekijöitä.

Tämän materiaalin pohjalta loimme Ensi- ja turvakotien liiton Vauva- ja väkivaltatyötä tulevaisuuden sote-keskuksiin hankkeessa oivallusvideon, joka tukee eri verkostojen kehittämistyötä.

Video on Ensi- ja turvakotien liiton tuottama ja tehty vuonna 2024 Vauva- ja väkivaltyötä tulevaisuuden sote-keskuksiin -hankkeessa.
Video: Videotiiviste Oy | www.videotiiviste.fi

Sujuvat palvelupolut on kuvattu myös polun muodossa: