Uunituore verkkokurssi Vanhempana eron jälkeen on suunniteltu eronneiden ja eroa pohtivien vanhempien tueksi. Kurssi antaa apua erosta selviämiseen sekä eron jälkeiseen vanhemmuuteen. Verkkokurssin suunnitteluun ja testaukseen on osallistunut eron läpikäyneitä vanhempia.

Vanhempien mielestä on hyvä, että verkkokurssia voi suorittaa itse valittuina ajankohtina kotoa käsin. Kurssin osallistumiseen on matala kynnys, sillä rekisteröitymistä ei vaadita. Verkkokurssista saa tukea heti, ilman jonotusaikoja.

”Ei pelkkää netissä selailua vaan asiat on koostetusti yhdessä”

Verkkokurssi koostuu keskeisimmistä eroamiseen ja eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvistä osa-alueista: 1) Erosta eteenpäin 2) Vanhemmuus eron jälkeen 3) Huomio lapseen 4) Vuorovaikutustaidot 5) Voimavara ja toivo. Kurssilla on tieto-osioita, vertaiskommentteja, tehtäviä, Vanhemmuus eron jälkeen-testi sekä Lapsen oikeudet erossa-testi. Lisäksi on videoita, joihin on koottu vanhempien ja lasten kokemuksia erosta.

Kiinnostavaa sisältöä ja oikeasti hyödyllistä. Tehtävät herättelivät pohtimaan.

Vanhempana eron jälkeen-verkkokurssin pääsee mukaan TÄÄLTÄ

Lisätiedot:

asiantuntija Päivi Hietanen