Vanhempien erotessa keskeisenä selviytymistä edistävänä tekijänä on vertaistuki. Eroneuvoissa ja Neuvokahvilassa käyneet vanhemmat kokevat paikalle olevien erovertaisten, jo erostaan selvinneiden vanhempien, tuen tärkeänä. ”Minulle merkittävintä oli,  kun sain puhua asioista toisten kanssa ” kirjoittaa Eroneuvossa käynyt äiti asiakaspalautteessa.  Toisten samassa elämäntilanteessa olleiden vanhempien kohtaaminen ja heidän kanssaan käydyt keskustelut voivat merkittävästi edistää parhaillaan erotilanteessa kipuilevan vanhemman selviytymistä ja auttaa näkemään myös lasten tilanne kahden vanhemman välissä.

Eroneuvo ja Neuvokahvila vapaaehtoisten tärkein kyky on kuuntelun taito ja heiltä odotetaan halua toimia erokriisissä olevien vanhempien tukena. Vapaaehtoiset ovat itse läpikäyneet eronsa ja heillä on eron hetkellä ollut alaikäisiä lapsia.

Keväällä alkaa Eroneuvo ja Neuvokahvila toimintaan valmiudet antavia vapaaehtoistyön peruskoulutuksia eri paikkakunnilla. Vapaaehtoisia haetaan mukaan  vapaaehtoistoimintaan pääkaupunkiseudun lisäksi  Jyväskylän, Valkeakosken, Imatran, Seinäjoen ja Kokkolan Eroneuvoihin.

Jos haluat mukaan vapaaehtoiseksi Helsingin, Espoon ja Vantaa tilaisuuksiin, niin lisätietoa saat tästä

Muilla paikkakunnilla alkavista Eroneuvo vapaaehtoisten koulutuksista voi kysyä lisää suunnittelija Päivi Hietanen 0504385290 tai paivi.hietanen@etkl.fi