Ensi- ja turvakotien liitossa on otettu riemulla vastaan tieto 10 000 euron lahjoituksesta. Virpi Sarasvuo ja Sami Helenius päättivät yhdessä ohjata Fennian myöntämän lahjoituksen lastensuojelujärjestölle, kun tanssipari oli voittanut Tanssii Tähtien Kanssa -kilpailun.

Ex-hiihtäjä Sarasvuo ja tanssiopettaja Helenius perustelivat päätöstään sillä, että etenkin korona-aikana perheiden pahoinvointi on lisääntynyt, ja he haluavat olla mukana auttamassa.

Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä pitää voittajien elettä hienona.
– Raha on kyllä tervetullut. Lahjoitus on tosi upea juttu. Olemme koko koronavuoden viestineet, ettei kannata jäädä yksin. Tämän huomionosoituksen ansiosta meidän viestimme tulee suomalaisille tutummaksi. Kynnys avun hakemiseen on yhä liian korkea, hän sanoo.

Koronavuosi on kasvattanut avun tarvitsijoiden määrää. Se näkyy myös tilastoissa. Pääsihteerin mukaan pelkästään chat-palveluiden suosio on noussut seitsemänkertaiseksi viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna.
Liitto auttaa 16 000 suomalaista. Heistä yli 5 500 on lapsia.

Fennian viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anne Perälä on iloinen Sarasvuon ja Heleniuksen lahjoituskohteesta.
– Ensi- ja turvakotien liitto tekee korvaamattoman tärkeää työtä perheiden ja lasten hyväksi, ja se on erinomainen kohde lahjoituksemme kohteeksi. Liitolla on avunhakijoita enemmän kuin koskaan aikaisemmin, ja apua uskalletaan onneksi hakea entistä rohkeammin. On erittäin tärkeää päästä auttamaan perheitä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Tahdomme omalta osaltamme kannustaa ihmisiä hakemaan rohkeasti apua, Perälä sanoo.