Tällä viikolla vietetään kansallista imetysviikkoa ja Imetysrauha-kampanja alkaa. Kampanjan sanoma on ”Joka perheessä omalla tavallaan – kunnioita imetysrauhaa.”

imetysrauha-2016Moni äiti ja isä kokee imetyksen jossain vaiheessa stressaavana ja vaikeana. Osalla se johtuu imetykseen liittyvistä ongelmista ja osalla ympäristön asettamista paineista. Voi myös olla, että perheen muu stressi vaikeuttaa imetystä.

Kampanjan  tarkoituksena on nostaa esiin imetyksen monimuotoisuus.  Jokainen imetys ja kokemukset siitä ansaitsevat arvostusta. Kampanja on suunnattu pikkulapsiperheille ja kaikille, jotka perheitä kohtaavat.

Kirjoita kiitoskortti, jaa kuva, lue kertomuksia

Kampanjan verkkosivulla imetysrauha.fi perheet kertovat avoimesti kokemuksiaan imetyksestä. Imetyskokemuksia voi jakaa Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä, avainsanoja ovat  #imetysrauha ja #imetysrauhansuojelija.

Verkkosivuilla voi käydä kirjoittamassa kiitoskortin sille henkilölle tai taholle, joka on tukenut ja auttanut imetyksessä. Kampanja leviää myös imetysrauha-aiheisina kuvina some-kanavissa.

Imetysrauhan julistus 18.10.

Imetysrauha julistetaan Kansallisen imetyspäivän seminaarissa, joka pidetään 18.10.2016. Metropolia ammattikorkeakoulun luentosalissa Helsingissä, Bulevardi 31

Kampanjan järjestäjät:
Kaksikielisen kampanjan järjestävät vuosittain Ensi- ja turvakotien liitto, Folkhälsan, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUS, Imetyksen tuki ry, Metropolia ammattikorkeakoulu, Suomen Kätilöliitto ry, Suomen Terveydenhoitajaliitto ry, Suomen vauvamyönteisyyskouluttajat ry ja Yrkeshögskolan Novia.