Monen lapsen arki jakautuu kahteen  kotiin vanhempien eron myötä. Lapsen elämää helpottaa vanhempien välinen toimiva yhteistyö sekä vanhempien mahdollisuudet joustavasti huomioida lapsen tarpeet ja toiveet.

”Me molemmat vanhemmat haluamme toimia lapsen parhaaksi. Vaikka parisuhteessa epäonnistuttiin, voimme onnistua lasten vanhempina.” eronnut vanhempi

#kaksikotia2018 -kampaja kiinnittää huomion lapsen kokemuksiin sekä vanhempien väliseen yhteistyöhön eron jälkeen. Kampanja haastaa ammatilaiset ja vanhemmat jakamaan sosiaalisessa mediassa (facebook, twitter, instagram) vinkkejä kahden kodin toimivista käytännöistä. Millä tavoin arjen saa sujumaan mutkattomasti? Millaista tukea ja apua on saatavilla eron tilanteeseen ja eron jälkeiseen arkeen? Millä neuvoilla vanhempien välistä yhteistyötä eron jälkeen voisi edistää? Mitä vanhemmat ovat itse oppineet erosta?

Tunnuksella #kaksikotia2018 osallistuneiden kesken arvotaan 100€ arvoinen lahjakortti kirjakauppaan. Haaste on voimassa 13.10.-30.11.2018. Arvonta suoritetaan Ensi- ja turvakotien liiton keskujärjestön tiloissa 10.12.2018 kello 12. Voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Arvonnan lopputuloksesta ilmoitetaan  Ensi- ja turvakotien liiton nettisivuston uutisia -palstalla.

Kampanja jalkautuu myös eri puolille Suomea. Elämää kahdessa kodissa -yleisöluennot on tarkoitettu vanhemmille, ammattilaisille ja aiheesta kiinnostuneille. Luennolla kuulee sekä asiantuntijoiden että kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja kahden kodin arjesta. Tilaisuudet ovat maksuttomia. Kiertueaikataulu

Tukea vanhemmille tarjotaan kampanjan aikana monipuolisesti verkossa  livelähetysten, podcastien ja ryhmächatien avulla. Lähetykset on katsottavissa ja kuunneltavissa jälkikäteen Ensi- ja turvakotien liiton you tube kanavalla.

”Joustavuutta molempiin suuntiin ja päivittäistä yhteydenpitoa lapsen asioissa ja kuulumisissa” eronnut vanhempi

Ota haaste vastaan! Laitetaan vinkit liikkelle tunnuksella #kaksikotia2018!

Lisätiedot: Päivi Hietanen              paivi.hietanen@etkl.fi, 050-4385290