Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Tuula Haatainen Turvallisen vanhuuden puolesta – Suvanto ry:stä Helsingistä. Varapuheenjohtajaksi valittiin Helena Tiuraniemi Lapin ensi- ja turvakoti ry:stä Rovaniemeltä. Hallitukseen valittiin uudeksi jäseneksi Mari Lahti Turun ensi- ja turvakoti ry:stä Turusta sekä uudeksi varajäseneksi Marianna Pere Kokemäeltä, Äidit irti synnytysmasennuksesta Äimä ry:stä

Hallituksen muut jäsenet ovat Elina Kekkonen Pienperheyhdistyksestä Helsingistä, Seija Lintu Kuopion Ensikoti ry:stä, Riitta Mäkinen Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:stä Jyväskylästä, Marja Salo Oulun ensi- ja turvakoti ry:stä Oulusta, Kirsi Salonen Helsingin ensikoti ry:stä Helsingistä, Hannele Sirrola Kymenlaakson Ensi- ja turvakotiyhdistys ry:stä Kotkasta, Ulla Yli-Karro VIOLA – väkivallasta vapaaksi ry:stä Mikkelistä sekä varajäsenet Heli Kivelä Kaapatut Lapset ry:stä Helsingistä ja Marjatta Kiviranta Vaasan ensi- ja turvakoti ry:stä Vaasasta.

Ensi- ja turvakotien liiton liittokokous kokoontui Koulutuskeskus Sopukassa 22.4.2018. Vuosittain kokoontuva liittokokous koostuu 30 jäsenyhdistyksen lähettämistä edustajista. Liittokokous valitsee puheenjohtajan, varapuheenjohtajan, 8 hallituksen jäsentä ja kolme varajäsentä.

Marianna Pere, Merja Salo, Tuula Haatainen, Helena Tiuraniemi, Mari Lahti