22.3.2022 klo 9 -16 Etänä

13. Erofoorumi kokoaa ammattilaiset yhteen pohtimaan monikulttuurisia suhteita ja eroja lapsen, vanhemman ja ammattilaisen näkökulmista. Erofoorumi tarjoaa ammattilaisille tietoa, millaisia eri suhteita eri kulttuureissa, miten maahanmuutto vaikuttaa parisuhteeseen sekä tietoa keinoista tukea vanhempia ja lapsia erossa ja eron jälkeen.

Foorumi järjestetään etäyhteydellä!

Tiuku Pennola
Monikulttuurisuustyön asiantuntija, Ensi- ja turvakotien liitto
tiuku.pennola@etkl.fi, puh. 050 406 6235

(muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia)

9.00 Erofoorumin avauspuheenvuoro
Tarja Filatov, Kansanedustaja, Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtaja

9.15 Ylirajaiset parisuhteet ja erot: Muuttoliike haastaa perherakenteita
Minna Säävälä (dos.), johtava asiantuntija, kotoutumisen osaamiskeskus, TEM

10.20 Lapsi, ero ja kulttuuriero
Mervi
Zinhu, oikeustieteen maisteri, diakoni

11.00  Tauko

11.15 Miten katkaista vieraannuttaminen ja rakentaa lapselle turvallinen rinnakkaisvanhemmuus? Turvassa-hankkeen kokemuksia monikulttuurisesta asiakastyöstä.
Hanketyöntekijä Ulla Mikkola, Turun Ensi- ja turvakoti ry ja projektipäällikkö Johanna Vaitomaa, Ensi- ja turvakotien liitto, Vaativat monikulttuuriset erot, Turvassa-hanke

12.00  Lounastauko

13.00  Esitys

13.15 Vanhemmuus eron jälkeen monikulttuuurisissa perheissä. Osuus pohjautuu vanhemmille tehdyn kyselyn sekä asiakastyön kokemuksiin
Toteutetaan yhteistyössä: Kaapatut Lapset ry ja Ensi- ja turvakotien liitto Ero lapsiperheessä -työ

13.45 Tauko

14.15  Lapsen hyvä tilanne – neuvonpito vanhempien erotilanteessa Tiina Vormisto, erityisasiantuntija -verkostotyö, Perhe- ja sosiaalipalvelut, Eksote

15.00  Paneeli: Maahanmuuttajaisä erossa. Kysymyksiä, kokemuksia ja ratkaisuja
Tomi-Pekka Liias, erotyöntekijä, Erosta Elossa Miessakit ry, Kostas Tassopoulos, toiminnanjohtaja, Lyömätön Linja Espoossa ry sekä Majid Allahyar, Kunniaan liittyvän väkivaltatyön asiantuntija, Sopu-työ & Bahar-hanke

15.55 Erofoorumin päätössanat

16.00 Päivä päättyy

Seminaarin hinta 60€.

Ilmoittautuminen:

Varmista, että sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein. Tähän sähköpostiosoitteeseen lähetetään webinaarin -osallistumislinkki.