25.5.2023 12:00- 15:30 ETÄYHTEYS (Teams)

Tervetuloa osallistumaan Kaapatut Lapset ry:n ja Ensi- ja turvakotien liitto ETKL:n yhteistyössä järjestämään Kadonneiden lasten päivän webinaariin 25.5. klo 12-15.30 Teamsissa.

Webinaarin teemana ovat erilaiset näkökulmat monikulttuurisuuteen ja vanhempien eroon.

Puhujina on työntekijöitä, jota työskentelevät monikulttuuristen perheiden kanssa. Webinaarissa välitetään tietoa myös vanhempien kokemuksista eron jälkeiseen vanhemmuuteen ja sen tukemiseen liittyen siihen, mitä vanhemmat toivovat ammattilaiselta.

Maksuton webinaari on tarkoitettu ammattilaisille, jotka työskentelevät kahden kulttuurin tai monikulttuuristen perheiden kanssa.

Ilmoittaudu 23.5. mennessä tästä .

Teams-linkki lähetetään osallistujille sähköpostiin 24.5.

OHJELMA (täydentyy puhujien osalta)
12.00 Aloitussanat ja tervetuloa
Toiminnanjohtaja Tarja Räisänen, Kaapatut Lapset ry
Eroasiantuntija, Päivi Hietanen, ETKL

12.15 Johdantopuheenvuoro: Monikulttuurinen parisuhde ja ero
Monikulttuurisuustyön asiantuntija Tiuku Pennola, ETKL

12.45 Kommenttipuheenvuoro: Ero ja isyys
Lyömätön Linja / Miehen Linja toiminnanjohtaja
Kostas Tassopoulos

13.00 Kommenttipuheenvuoro: Somaliperhe ja avioero Suomessa
Suomen somalialaisten liitto, Savior –hanke projektikoordinaattori Nina Koivuniemi

13.15 Keskustelu

13.30 Tauko

13.50 Johdantopuheenvuoro: Kahden maan lapset: Lapsen hyvinvoinnin ja identiteetin huomioiminen kansainvälisessä erossa
Perhe- ja parisuhdetyön suunnittelija Tanja del Angel, Familia ry

14.20 Lapsikaappauksen riskit ja tunnusmerkit
 Toiminnanjohtaja Tarja Räisänen, Kaapatut Lapset ry

14.35 Vanhempien kokemuksia monikulttuurisesta erosta ja sen haasteista

dialoginen keskustelu kokemusasiantuntijan kanssa- Keskustelu johdattelee asiantuntija Päivi Hietanen

15.00 Keskustelu
15.15 Seminaarin päätös

Lisätiedot:

Kaapatut Lapset toiminnanjohtaja Tarja Räisänen, tarja.raisanen@kaapatutlapset.fi, 044-2626662

ETKL:n Ero lapsiperheessä asiantuntija Päivi Hietanen, paivi.hietanen@etkl.fi,  0504385290.

Kuva: pixabay