13.4.2023 Teams

Kansalaistoiminnan kehittämispäivässä käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä kansalais- ja vapaaehtoistoiminnassa. Päivä on siirretty järjestettäväksi etänä Teamsilla. Pohdinnassa on mm. kansalaistoiminnan toteutuminen ja koordinointi yhdistyksissä. Tarkoituksena on saada vertaistukea, ideoida ja oppia uutta sekä kehittää omaa toimintaa. Päivä sisältävää alustuksia, keskusteluja ja työskentelyä pienryhmissä.

Kenelle: Kansalaistoiminnasta kiinnostuneille ja vapaaehtoistoimintaa koordinoiville työntekijöille yhdistyksissä.

Lisätietoja:
Emmi Hela
emmi.hela@etkl.fi

Ohjelma

9.00 Tervetuloa kehittämispäivään! Yhteinen aloitus, ajankohtaista ja kuulumisia
10.00 Palautuminen ja jaksaminen työntekijänä ja vapaaehtoisena –  Miten edistät omaa ja vapaaehtoisten palautumista? Miten jaksaa innostaa vapaaehtoisia ja voida hyvin työssä? Alustajana psykologi Emmi Arponen.
11.00 Tauko
11.10 Teema jatkuu
12.00 Lounastauko
12.45 Voimauttavan vertaistuen malli Turun ensikodissa – Turun ensikodin lähijohtaja Maria Kronlund kertoo heillä toteutettavasta vertaistuen mallista ja YAMK-opinnäytetyöstään teemaan liittyen.
14.00 Kahvitauko
14.15 Kansalaisjärjestöidentiteetti ja kansalaistoiminnan edistämisen elementit – alustavia tuloksia YAMK-opinnäytetyöstä
15.45 Päivä päättyy

Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.