18.10.2023 09-11.30 Teams

Tervetuloa pohtimaan ja sparraamaan ennaltaehkäisevää työtä nuorten hankkeen hanketyöryhmän kanssa. Nuoret väkivaltaa vastaan -hankkeessa jalkauduttiin nuorten pariin mm. kouluissa, nutilla ja tapahtumissa. Hankkeen aikana pilottyhdistykset kokeilivat erilaisia menetelmiä ja lähestymistapoja nuorten kohtaamiseen. Hankkeen aikana syntyi oivalluksia ja materiaaleja nuorten kohtaamiseen.

Hankkeessa johtavana ajatuksena oli nuorten osallisuus ja toimijuus! Tämä huomioitiin kaikessa toiminnassa. Kouluvierailuilla nuoret tutustuivat seurusteluväkivaltaan tekemällä aiheesta TikTokkeja ja tapahtumissa oli mukana nuoria vapaaehtoisia ja nuorten ideoimia materiaaleja.

• Millainen on vaikuttava kouluvierailu?
  • Miten ennaltaehkäisevä työ tukee nuorten tavoittamista asiakastyöhön?
  • Millaiset verkostot tukevat ennaltaehkäisevää työtä?

Tule jakamaan omia kokemuksiasi, ajatuksiasi ja kuulemaan hankkeen pilottiyhdistysten oivalluksia ennaltaehkäisevästä väkivaltatyöstä. Kaikki osallistujat saavat hankkeen materiaaleja työhön!

Hankkeessa on mukana 7 jäsenyhdistystä: Etelä-Karjalan perhetyön kehittämisyhdistys ry, Etelä-Pohjanmaan Ensi- ja turvakotiyhdistys ry, Kokkolan ensi- ja turvakoti ry, Kymenlaakson Ensi- ja turvakotiyhdistys ry, Lahden ensi- ja turvakoti ry, Paasikiven Nuorisokylän Säätiö &Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry

Tapaaminen järjestetään Teamsin välityksellä ja linkki lähetetään ilmoittautuneille 1 vrk ennen tapaamista.

Kouluihin ja nutille! Ennaltaehkäisevä väkivaltatyö nuorten parissa.
Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.
reCAPTCHA is required.