ETKL-Akatemia

Koulutus on suoritettavissa itsenäisesti Ensi- ja turvakotien liiton koulutusalustalla Etkl-akatemiassa.

Koulutuksen tavoite:

Koulutus antaa välineet ohjata Lapsella on asiaa -lasten erovertaisryhmiä. Koulutuksessa perehdytään ryhmän ohjaamiseen, suunnitteluun ja markkinointiin. Lisäksi koulutuksessa käydään läpi toiminnan tavoitteet ja ryhmäkertojen teemat sekä tutustutaan ryhmässä käytettäviin toiminnallisiin menetelmiin.

Koulutukseen osallistuja saa käyttöönsä ohjaajan käsikirjan, josta löytyy ohjeet ryhmän järjestämiseen sekä ryhmässä käytettävät materiaalit, kuten piirustukset ja leikit.

Mikä on Lapsella on asiaa -erovertaisryhmä?

Lapsella on asiaa- erovertaisryhmä on ammatillisesti ohjattu ryhmä 5–10-vuotiaille lapsille, joiden vanhemmat ovat eronneet. Ryhmä kokoontuu yhteensä 5 kertaa. Ryhmässä käsitellään perhetilanteeseen liittyviä ajatuksia, tunteita ja käytännön tilanteita. Teemoja lähestytään toiminnallisin menetelmin kuten leikkien, satujen ja piirtämisen keinoin.

Koulutuksen kohderyhmä:

Koulutus on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille, jotka työskentelevät eronneiden vanhempien ja heidän lastensa kanssa.

Koulutuspaikka- ja aika:

Koulutus suoritetaan itsenäisesti Ensi- ja turvakotien liiton verkkokoulutusalustalla Etkl-akatemiassa. Koulutuksen suoritusaika on noin 7 tuntia ja koulutusmateriaali muodostuu teksti- ja video-osuuksista sekä itsenäisesti suoritettavista tehtävistä. Kurssialustan käyttöoikeus on kaksi kuukautta, jonka aikana koulutus tulee suorittaa ja tarvittava materiaali tallentaa itselleen.

Koulutus on ilmainen.

Ilmoittautuminen koulutukseen:

Ilmoittaudu koulutukseen seuraavan lomakkeen kautta.

Täytettyäsi tiedot pääset liittymään koulutukseen tämän linkin kautta.

Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.

Täytettyäsi tiedot pääset liittymään koulutukseen tämän linkin kautta.

Yhteyshenkilö:

Päivi Hietanen