2.5.2023 12.30- 15.45 ETÄYHTEYS (Teams)

Koulutuksessa keskiössä on lapsi ja lapsen huomiointi eri ikävaiheissa vanhempien erotessa. Koulutus antaa valmiuksia tukea vauvaperheiden vanhempia erotilanteissa. Lisäksi saat välineitä lasten ja nuorten kanssa työskentelyyn sekä tietoa nuoria huolestuttavista asioista.

Webinaari on tarkoitettu perheiden kanssa työskenteleville ammattilaisille (mm. terveydenhoitajat, kuraattorit, varhaiskasvatuksen työntekijät, sosiaaliohjaajat, perhetyöntekijät, kohtaamispaikka-ohjaajat, nuorisotyöntekijät)

Webinaari on maksuton ja toteutetaan TEAMS yhteydellä.

Tervetuloa!

Jukka Ihalainen, toiminnanjohtaja, Lahden ensi- ja turvakoti ry

Vauva ja vanhempien ero

Tanja Henttonen, Ensi- ja turvakotien liitto, Vaativan vauvatyön erityisasiantuntija

Puheenvuorossa nostetaan esille vanhempien eroa vauvan näkökulmasta.

Mikä lapsia ja nuoria huolettaa

Päivi Hietanen, asiantuntija ja Pernilla Hindsberg, lasten ja nuorten chatpäivystäjä, Ensi- ja turvakotien liitto

Puheenvuorossa tuodaan esille nuorten hyvinvointikyselyn Miten sä voit-tuloksia sekä lasten ja nuorten chatissa esiin tulleita huolia ja avun tarpeita.

14.15 – 14.30   Tauko

Kokemuksia nuorten kanssa työskentelystä  – dialoginen keskustelu

Leena Tolonen, Lapsityö, Lahden ensi- ja turvakoti ry
Milja Lusila, Walk in -terapia, Lahden seurakuntayhtymä Riikka Miettinen, Walk in – terapia, Lahden helluntaiseurakunta

14.50  – 15.45
Kokemuksia ja työvälineitä lasten kanssa työskentelyyn

Anne Meritie ja Mika Ketonen, Lahden ensi- ja turvakoti ry, Ero lapsiperheessä

Puheenvuorossa kerrotaan millaiset asiat lapsia / nuoria mietityttävät vanhempien erotilanteissa sekä esitellään yksilö- ja vertaisryhmätoiminnassa käytettäviä menetelmiä. Nostetaan esiin tapoja, joilla autetaan vanhempia huolehtimaan, lasten oikeuksien toteutumisesta erotilanteessa.

Lisätiedot: kahdenkodinlapset@letk.fi

Ilmoittautuminen: TÄÄLTÄ

Koulutus järjestetään yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton ja Lahden Ensi- ja turvakodin kanssa.