15.12.2023 klo 13-14.30 Teams

Miten pärjäät? -verkkokyselyn mukaan vauvaa odottavat ja vauvan vanhemmat kokevat arjessaan monenlaisia kuormituksesta ja mielenterveyden haasteista kertovia oireita. Yleisimpiä vanhempien mielenterveyshäiriöiden ja kuormituksen oireita ovat stressi, uupumus, uneen liittyvät vaikeudet, yksinäisyys ja ahdistus- ja masennusoireet. Vanhemmat eivät saa apua vaikka pyytäisivät.

Tule kuuntelemaan kyselyn tuloksista tiiviiseen infoon.

Kenelle? Info on tarkoitettu jäsenyhdistystemme vauvatyötä tekeville, kaikille vauvaperheitä kohtaaville ammattilaisille sekä raskaus- ja vauva-ajan palveluiden kehittäjille ja esihenkilöille.

Miten vanhempien kuormitus näkyy ja mitä vanhemmat kertovat avun hakemisen haasteista? Mitä vanhemmat toivovat ammattilaisilta ja mikä heitä auttaisi voimaan paremmin? Miten kehitämme palveluita?

Kyselyn tuloksista kertomassa ja keskustelua vetämässä Jonna Lehikoinen ja Tanja Henttonen, Ensi- ja turvakotien liiton Vaativan vauvatyön tiimistä.

Keskustelussa mukana myös LT, psykiatriaan erikoistuva lääkäri Tiina Riekki ja psykologian tohtori, erikoistutkija Eeva-Leena Kataja Suomen perinataalimielenterveys ry:stä.

Seuraa tilaisuutta tästä