17.1.2024 13.30-16.00 Teams

Huom: Tapaaminen on siirtynyt marraskuulta tammikuulle.

Tervetuloa mukaan kuulemaan ja pohtimaan miten nuoret voivat toimia väkivaltatyössä vapaaehtoisina! Nuoret väkivaltaa -hankkeessa pilotoitiin kehittäjänuoritoimintaa kuudessa eri yhdistyksessä.

• Miten toiminta tukee nuorten osallisuutta ja toimijuutta?
  • Millaisia merkityksiä toiminnalla on nuorille?
  • Mitä opimme nuorilta ja nuorten kanssa työskentelystä?
  • Millaisia käytäntöjä kehittäjänuoritoiminta vaatii?

Hanketyöryhmän jäsenet ja nuoret kertovat kokemuksiaan kehittäjänuoritoiminnasta ja sen vaikutuksista. Pohdimme miten kehittäjänuoritoiminta vastaa nuorten tarpeisiin ja miten toiminta syventää yhdistyksissä tehtävää ennaltaehkäisevää väkivaltatyötä. Kuulemme nuorten näkemyksiä livenä tai nauhoitteiden kautta.

Hankkeessa on mukana 7 jäsenyhdistystä: Etelä-Karjalan perhetyön kehittämisyhdistys ry, Etelä-Pohjanmaan Ensi- ja turvakotiyhdistys ry, Kokkolan ensi- ja turvakoti ry, Kymenlaakson Ensi- ja turvakotiyhdistys ry, Lahden ensi- ja turvakoti ry, Paasikiven Nuorisokylän Säätiö &Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry

Tapaaminen järjestetään Teamsin välityksellä ja linkki lähetetään ilmoittautuneille 1 vrk ennen tapaamista. Tapaaminen on suunnattu Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten työntekijöille.

Nuorilta nuorille! Nuoret kansalaistoimijoina väkivaltatyössä 17.1.
Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.

Lisätiedot: Ilona Mäki ilona.maki@etkl.fi p. 0505564866