8.11.2023 klo 9-12 Eduskunnan kansalainfo (Arkadiankatu 3) + Webinaari

Tilaisuudessa pääset päivittämään tietosi lapsiperheköyhyyden yhteiskunnallisista ja yksilötason vaikutuksista. Tutkimuspuheenvuorot valottavat politiikkatoimien vaikutusta lapsiperheköyhyyteen yhteiskunnassa, lapsena koetun köyhyyden elämän aikaisia sekä millaisilla käytännön, auttamistyön – ja poliittisilla ratkaisuilla voimme rakentaa toivoa ja teitä pois köyhyydestä. Olisi joku – joka kuuntelee paneeli kutsuu kansanedustajat pohtimaan ratkaisuja ajankohtaisiin perheiden arjenhaasteisiin.

Tilaisuutta emännöi kansanedustaja Paula Werning (sd.) Ulosottoon joutuneiden tukijat Eduskunnassa -ryhmän puheenjohtaja.

Kansalaisinfon tilaisuus on kutsuvieraille. Seminaarin jälkeen on mahdollisuus jäädä lounaalle ja verkostoitumaan muiden kanssa.

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton.

Voit seurata webinaaria tämän linkin kautta: https://videonet.fi/mieli/

Jonna Lehikoinen
projektipäällikkö, Ensi- ja turvakotien liitto
puh. 045 7873 6903, jonna.lehikoinen@etkl.fi

9.00 Avaus Paula Werning (sd.)

9.05 Lapsiköyhyys ja politiikkatoimet (Itla)

9.30 Kommenttipuheenvuoro Maria Ohisalo (vihr.)

9.35 Kukaan ei halua perinnöksi köyhyyttä: Miksi köyhyydellä on väliä lapsen näkökulmasta, eri ikäkaudet huomioiden, Sosiaalipolitiikan tenure track- professori Mia Tammelin

10.05 Tauko

10.25 Olisi joku, joka kuuntelee – paneeli, miten pitäisi auttaa: Keskustelemassa kansanedustajat ja vaikuttajat. Paneelin vetäjänä toimii Riitta Särkelä, ETKL

11.20 Mistä löytää toivoa, jos sitä ei ole? Helsingin yliopiston Sosiaalityön yliopiston lehtori ja erikoistutkija Katri Viitasalo ja Takuusäätiön kehityksen johtaja Minna Markkanen.

11.55 Päätössanat

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt. Ohjelmaa voi seurata tämän linkin kautta: https://videonet.fi/mieli/

Add accordion items from block settings or by switching to edit mode.

Tilaisuuden järjestää

Rahapuhetta ja ratkaisuja –verkosto, johon kuuluvat; ITLA – Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö, Ensi- ja turvakotien liitto ry /Stressistä säätelyyn -hanke, Mieli Suomen Mielenterveys ry /YLVA-hanke, VIOLA – väkivallasta vapaaksi ry / Taloudellinen väkivalta tutuksi –hanke, Marttaliitto, Takuusäätiö, Kirkkohallitus / Diakoniatyö, Helsingin sosiaalinen luototus, Helsingin yliopisto / Taloussosiaalityö lapsiperheissä -tutkimushanke