9.2.2022 klo 08:45-15:15 (Teams)

Työkokouksessa luodaan katsaus Turvassa-hankkeen suunnitelmiin vuodelle 2022 ja työtapoihin, joita hankkeen asiakastyössä kehitettiin 2019-2021.

Kenelle: Työkokous on tarkoitettu jäsenyhdistysten Ero lapsiperheessä-, tapaamispaikkojen ja väkivalta- ja kriisityön työntekijöille.

Tavoitteena on lisätä eri työmuotojen työntekijöiden yhteistyötä ja osaamista konfliktoituneiden erojen parissa tehtävässä työssä, vahvistaa ymmärrystä rinnakkaisvanhemmuudesta, moniammatillisen yhteistyön rakentumisesta eri tasoilla ja oppia miten hypoteesiajattelua ja riskinarviointia voi hyödyntää asiakastyössä. Päivän aikana jaetaan kokemuksia moniammatillisen Haastavat erot -työryhmien toiminnasta ja OT-keskusyhteistyössä pilotoidusta etäkonsultaatiomallista. Pohditaan yhdessä, miten jäsenyhdistykset voivat hyödyntää hankkeessa kehitettyjä työkaluja omassa asiakastyössään.

Jos olet kiinnostunut tuomaan oman case-esimerkin yhteiseen konsultaatioon, lähetäthän tästä viestiä Johannalle mahdollisimman pian (viim. 27.1.): johanna.vaitomaa@etkl.fi, 050 5660197. Huom! Case jo valittu.

Ps. Olethan tutustunut Riskinarviointi vaativissa erotilanteissa -kurssiin ETKL Akatemiassa. Tutustu Turvassa-seulontalomakkeeseen ja tulosta se itsellesi työkokouksessa käytettäväksi.

8:45 Tervetuloa työkokoukseen, esittäytyminen

9:00 Turvassa-hankkeen tavoitteet 2022, Johanna Vaitomaa, Ensi- ja turvakotien liitto

9:20 Moniammatillisuus haastavissa erotilanteissa – miten, miksi ja kenen kanssa?
Emmi Heikkinen, Viola – väkivallasta vapaaksi ry

10:15 Tauko

10:30 Yhteistyövanhemmuus vai rinnakkaisvanhemmuus? Mitä on hypoteesiajattelu ja miten sitä voi hyödyntää riskien arvioinnissa ja työskentelysuunnitelman laatimisessa konfliktoituneessa erotilanteessa.
Johanna Vaitomaa, Ensi- ja turvakotien liitto ja Ulla Mikkola, Turun ensi- ja turvakoti ry

11:00 Case-esimerkin esittely, työskentely pienryhmissä case-esimerkin pohjalta.

11:45 Lounastauko

12:30 Ryhmätöiden purku

13:15 Tauko

13:30 Konsultaatiomallien esittely ja kokemukset konsultaatioista