10.5.2017 klo 12-16 Ensi- ja turvakotien liitto, toimisto, Asemamiehenkatu 4 A, 7.krs.

Koulutus on tarkoitettu Ensi- ja turvakotienliiton jäsenyhdistyksien avopalveluissa väkivaltatyötä tekeville.

Iltapäivän mittaisessa koulutuksessa käydään yhdessä työskennellen läpi väkivallan ja turvallisuuden arviointi- lomaketta. Lomake toimii monipuolisesti väkivallattomuustaitojen harjoittelun tukena sekä uusiutumisriskin arvioinnin välineenä. Lomakkeen avulla asiakkaan kanssa voi tarkastella muun muassa käytettyä väkivaltaa (muotoja, tekoja, toistuvuutta). Sen avulla voidaan kartoittaa myös asiakkaan empatiakykyä. Lomake toimii käyttäytymisen muutokseen tähtäävän keskustelun tukena sekä yleiseen tiedonantoon ja pohdintaan väkivallasta.

Koulutuksen luonne on toiminnallinen sekä osallistava, joten koulutuksesta saa parahimman hyödyn saapumalla paikan päälle. Kouluttajina toimivat Lyömätön Linja Espoossa ry:n Lyömätön tie- väkivallan katkaisuohjelma® asiantuntijat Salla Hyvärinen ja Miika Peltonen.

Maksuton koulutus tarjoaa tilaisuuden lisätä valmiuksia asiakastyössä väkivallan käsittelyyn.

Tämän koulutuksen matkat yhdistykset kustantavat itse.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja:

Veli-Matti Toikka
p. 050 382 77 78, veli-matti.toikka [at] etkl.fi

Jäsenyhdistyksille

Ilmoittautuminen
Työkokoukset on tarkoitettu Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten työntekijöille ja luottamushenkilöille. Tervetuloa oppimaan, kehittymään ja saamaan ammatillista vertaistukea.
Koulutuspaikka
Ensi- ja turvakotien liitto, Asemamiehenkatu 4 A, 7.krs,