21.11.2024 9-12 TEAMS

Aika: 21.11 9-12

Paikka: Teams

Tämä työpaja on osittain samansisältöinen 9.11 valtakunnallisen live-tapahtuman kanssa. Jatkamme kehittämistyötä TEAMS:ssa, voit osallistu toiseen tai kumpaankin tapahtumista.

Mitä turvalliseen ja tasa-arvoiseen seurusteluun kuuluu? Miten nuorten seurustelusuhteista tulisi keskustella kouluissa ja oppilaitoksissa? Millaisia malleja seurusteluun saadaan kotoa, kavereita ja somesta?

Tervetuloa kanssamme kehittämään ”Ihana ja tasa-arvoinen seurustelu” työpajamallia, jonka avulla opettajat ja oppilashuollon työntekijät voivat käsitellä nuorten kanssa turvallista seurustelua, seurusteluväkivaltaa ja seurusteluun vaikuttavia asenteita ja normeja.

Malli kehitetään aiempien materiaalien, tutkitun tiedon sekä nuorilta ja kumppaneilta nousevien näkökulmien pohjalta. Malli sisältää nuorille vinkkejä ja materiaaleja levittää tietoa vertaisilleen.

Kehittämistapahtumaan on kutsuttu nuoria, tutkijoita, väkivaltatyöntekijöitä, työntekijöitä kumppaniyhdistyksistä sekä pilottialueiden koulun ja oppilashuollon henkilökuntaa. Mallin pohjalta pilotoidaan oppitunteja syksyllä 2024 ja alkuvuodesta 2025 yhdessä kumppanien kanssa.

Hankkeen kuvaus

Väkivallattomuuden tukijat -hanke toteutetaan vuosina 2024-2026. Sen tavoitteena on kehittää ja pilotoida ammattilaisten käyttöön menetelmiä seurusteluväkivallan ennaltaehkäisyyn, tunnistamiseen ja katkaisemiseen nuorten parissa. Hankkeen tavoitteena on tukea ammattilaisia työssään ja parantaa heidän valmiuksiaan tunnistaa ja puuttua seurusteluväkivallan eri muotoihin.

Tervetuloa mukaan kehittämään!

Työskentelemme yhdessä 9-12. Työskentelyä toteutetaan pienryhmissä.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.11.2024 mennessä.

Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.