29.8.–3.11.2023 09.00-15.00 Teams

Koulutuksen tavoite:

Menetelmäkoulutus antaa välineet ohjata Vanhemman neuvo-vertaistukiryhmiä. Koulutuksessa perehdytään vertaisryhmän ohjaamiseen ja tutustutaan Vanhemman neuvo -ryhmän työskentelytapoihin ja ryhmässä käsiteltäviin teemoihin.

Mikä on Vanhemman neuvo -vertaistukiryhmä?

Vanhemman neuvo® -vertaistukiryhmä on ammatillisesti ohjattu ryhmä eropäätöksen tehneille ja eronneille vanhemmille. Ryhmä kokoontuu 8 kertaa ja tukee vanhempia uuden elämänvaiheen jäsentämisessä ja yhteisen eron jälkeisen vanhemmuuden rakentamisessa. Ryhmän avulla autetaan vanhempia näkemään lapsen tarpeet erossa ja löytämään käytännön toimintatapoja lapsen tilanteen helpottamiseksi.

Kohderyhmä:

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaiset, joilla on kokemusta ryhmän ohjaamisesta, eroperheiden kanssa työskentelystä ja vanhemmuuden tukemisesta.

Koulutukseen hakeutumisen edellytyksenä on, että hakijalla on jokin näistä koulutuksista ja kokemusta ryhmän ohjaamisesta.

Koulutusryhmän koko:

8–12 henkilöä. Koulutuksen materiaalimaksu on 50 euroa / osallistuja.

Koulutuspaikka:

Etäyhteydellä Microsoft Teams -koulutuksena.

Aikataulu:

Koulutus järjestetään seuraavan kerran syksyllä 2023.

Starttipäivä. Suoritetaan itsenäisesti Etkl-akatemiassa verkkokoulutusalustalla ennen Teamsissa järjestettäviä etäopiskelupäiviä. Suorituksen kesto noin 4 tuntia.

I Etäopiskelupäivä klo 9-15 / Teams.

II Etäopiskelupäivä klo 9-15 / Teams.

III Etäopiskelupäivä klo 9-15 / Teams.

Ilmoittautuminen avataan ennen seuraavan koulutusryhmän alkua.

Kouluttaja:

Milja Harju, asiantuntija