25.4.2023 14:00-15:30 Ensi- ja turvakotien liiton Facebook

Tiistaina 25.4.2023 vietetään kansainvälistä vieraannuttamisen vastaista päivää (parental alienation awareness day). Ensi- ja turvakotien liitossa vieraannuttaminen nähdään henkisenä väkivaltana, jolla on kauaskantoisia kielteisiä vaikutuksia lapsen hyvinvointiin ja perhesuhteisiin. Siksi on tärkeää lisätä tietoisuutta vieraannuttamisesta, sen haitallisista vaikutuksista ja millä keinoilla perheitä voidaan auttaa.

Ensi- ja turvakotien liitto julkaisee ammattilaisille suunnatun uuden oppaan Tunnista, puutu ja auta – keinoja vieraannuttamisen tunnistamiseen ja perheiden auttamiseen.

Kenelle: Live-lähetys on tarkoitettu ammattilaisille, eronneille vanhemmille ja heidän läheisilleen. Voit seurata lähetystä Ensi- ja turvakotien liiton Facebook-sivulla.

Livessä on paikalla oppaan kirjoittajia, jotka keskustelevat oppaan lähtökohdista ja sisällöistä. Mukana muun muassa

Johanna Vaitomaa, Päivi Hietanen, Ulla Mikkola ja Milja Harju, Ensi- ja turvakotien liito
Taina Laajasalo, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Nina Immonen, Tuomioistuinvirasto