Tällä viikolla käynnistyy uusi ammatillisesti ohjattu ja vertaistukea tarjoava ryhmächat eron jälkeisen vanhemmuuden teemoista.

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen-ryhmächat tarjoaa mahdollisuuden keskustella ryhmässä eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvistä asioista. Ryhmächatit muodostavat neljän kerran kokonaisuuden ja jokaisella kerralla on oma teema. Teemat liittyvät yhteistyövanhemmuuteen ja lapsen huomioimiseen erotilanteessa ja eron jälkeisen arjen rakentamisessa. Ryhmächatissä saa vertaistukea ja arjen selviytymisvinkkejä samassa elämäntilanteessa olevilta. Chatissa voi myös esittää kysymyksiä keskustelussa mukana oleville ammattilaisille. Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen- ryhmächattiin ei tarvitse erikseen rekisteröityä tai ilmoittautua. Vertaiskeskustelu tapahtuu nimimerkillä. Chattiin voi osallistua kiinnostuksen mukaan joko yhteen tai kaikkiin keskusteluihin.

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen -ryhmächatit toteuttavat yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liitto ja Lapin ensi- ja turvakoti ry. Ensimmäinen ryhmächat on tiistaina 20.3. klo 17.30-19.30 ja aiheena on eron tuomat muutokset aikuisen ja lapsen elämässä sekä yhteistyövanhemmuus. Ryhmächattiin pääsee osallistumaan osoitteessa apuaeroon.fi. Samalta sivustolta löytyy tieto kakista ja ryhmächateista ja niissä käsiteltävistä teemoista.

Lue lisää täältä