Monella lapsiperheellä rahat ovat tiukoilla mm. sosiaaliturvaetuuksiin ja työttömyysturvaan tehtyjen leikkausten vuoksi. Lisäksi hintojen nousu ja työttömyys haastavat myös lapsiperheitä.

Ensi- ja turvakotien liitto haluaa selvittää ja nostaa esiin lapsiperheiden taloudelliseen tilanteeseen liittyviä ongelmia ja tilanteita ja vaikuttaa kerätyllä tiedolla päättäjiin. Kyselyyn voit vastata nimettömästi. Kiitos etukäteen vastauksestasi!

Kerro kokemuksistasi vastaamalla kyselyyn oheisen linkin kautta:

Chatista tukea lapsiperheen huoliin

Ensi- ja turvakotien liiton chatistä saat apua moneen elämäntilanteeseen: väkivaltaan, lapsiperheen erotilanteessa, vauvan unipulmiin ja muihin vauvaperheen haasteisiin tai kun päihteet aiheuttavat huolta.

Taloushuolet stressaavat lapsiperheitä

Rahaan liittyvät vaikeudet ovat yleisiä ja koskettavat myös monia vauva- ja lapsiperheitä. Ne aiheuttavat usein huolta ja ylimääräistä stressiä, joka kuormittaa arkea. Rahavaikeuksista puhuminen ja avun hakeminen voi tuntua vaikealle, mutta avun hakeminen kannattaa.

Huolettavatko talousasiat perheessä? Löydät apua ja neuvoja vauvaperhe.fi-sivustolta.

Lue myös

Enska: Köyhyys koettelee omanarvontuntoa