Ensi- ja turvakotien liiton hallitukseen valittiin uusiksi jäseniksi Iida Partanen Lahden ensi- ja turvakoti ry:stä ja Heidi Nevalainen Kymenlaakson ensi- ja turvakoti ry:stä. Uudeksi varajäseneksi valittiin Pia Mäenpää Viola – väkivallasta vapaaksi ry:stä.

Liiton puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Tuula Haatainen Turvallisen vanhuuden puolesta – Suvanto ry:stä ja varapuheenjohtajana Helena Tiuraniemi Lapin ensi- ja turvakoti ry:stä

Hallituksen muut jäsenet ovat Elina Kekkonen Pienperheyhdistyksestä, Mari Lahti Turun ensi- ja turvakoti ry:stä, Seija Lintu Kuopion Ensikoti ry:stä, Riitta Mäkinen Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:stä, Marja Salo Oulun ensi- ja turvakoti ry:stä, Kirsi Salonen Helsingin ensikoti ry:stä sekä varajäsenet Heli Kivelä Kaapatut Lapset ry:stä ja Marianna Pere Äidit irti synnytysmasennuksesta Äimä ry:stä.

Ensi- ja turvakotien liiton liittokokous kokoontui Koulutuskeskus Sopukassa 19.5.2019. Vuosittain kokoontuva liittokokous koostuu 30 jäsenyhdistyksen lähettämistä edustajista. Liittokokous valitsee puheenjohtajan, varapuheenjohtajan, 8 hallituksen jäsentä ja kolme varajäsentä.

Muutettu 27.5.2019: Poistettu Ulla Yli-Karro VIOLA – väkivallasta vapaaksi ry:stä. Uutiseen oli tullut virhe, sillä hän oli erovuorossa eikä jatka enää hallituksessa.