ETKL-akatemia on uusi verkkoulutusalusta erityisesti jäsenyhdistysten työntekijöiden käyttöön. Alustalta tulee löytymään monipuolista sisältöä liiton erityisosaamisen teemoista. ETKL-akatemia aukeaa lokakuun 2021 lopussa.

ETKL-akatemia on uusi mahdollisuus osaamiseen syventämiseen sekä  itseopiskeluun ja perehtymiseen. Akatemia mahdollistaa aiempaa paremmin kouluttautumisen myös silloin, kun se ei ole aikaan tai paikkaan sidottua.

ETKL-akatemian kurssit toimivat perehtymisessä uusiin teemoihin ja ne antavat mahdollisuuden syventää osaamista liiton erityisalueista kuten vaativasta vauvatyöstä, eroauttamisesta tai väkivallasta. Kursseja tulee myös teemoista, jotka koskettavat monia työntekijöitä kuten kansalaistoiminnasta, viestinnästä, yhdistystoiminnasta tai verkkoauttamisesta. Kurssit tulevat olemaan muodoltaan monipuolisia ja sisältävät esimerkiksi tekstiä, videoita, tehtäviä ja vuorovaikutukseen kannustavia keskusteluseiniä.

Voit selata kursseja aiheen mukaisesti:

• ero lapsiperheessä
  • monikulttuurisuus
  • perhe- ja lähisuhdeväkivalta
  • päihteet ja vauvaperhe
  • sofia-asiakastietojärjestelmä
  • vaikuttaminen
  • vaikuttavuus esiin -mittari
  • vapaaehtoistoiminta
  • vauvaperheet
  • verkkoauttaminen
  • viestintä
  • yhdistystoiminta
  • tutustu Ensi- ja turvakotien liittoon

ETKL-akatemia on suunnattu erityisesti Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten noin 700 työntekijän käyttöön, mutta joitain sisältöjä tullaan avaamana myös muille ammattilaisille sekä yhdistysten vapaaehtoisille. ETKL-akatemia aukeaa lokakuun 2021 lopussa ja sisällöt monipuolistuvat tulevaisuudessa.

Mikä on ETKL-akatemia?

Haastattelussa kehitysjohtaja Sari Laaksonen.

Kansikuva Pixabay