Historiansa aikana Linnanmäkeä ylläpitävä Lasten Päivän Säätiö on jakanut yli 100 miljoonaa euroa lastensuojelutyölle. Ensi- ja turvakotien liitto on yksi kuudesta lastensuojelujärjestöstä, jonka toimintaa rahoitetaan Linnanmäen tuloksella. Lahjoitus on järjestöille merkittävä tukipilari.

Liiton kärkihankkeena on seurusteluväkivallan vastainen työ. Nuorten seurusteluväkivaltaan puuttuminen on tärkeää, sillä väkivallan kokeminen jättää jäljet ja lisää usein riskiä joutua myöhemmin parisuhdeväkivallan uhriksi. Väkivaltaa kokenut nuori tarvitsee laaja-alaista apua ja tukea. Nuoret tarvitsevat tietoa väkivallan tunnistamiseen ja heille suunniteltuja auttamismuotoja.

Linnanmäen Huvipuistoa ylläpitää ja kehittää Lasten Päivän Säätiö, jonka tärkeänä tehtävänä on kerätä varoja lastensuojelutyölle. Lasten Päivän Säätiön on perustanut vuonna 1950 kuusi suomalaista lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Pelastakaa Lapset, Ensi- ja turvakotien liitto sekä Parasta Lapsille.

Kiitos jokaiselle Linnanmäellä käyneelle! Olette huvittelemalla osallistunut lastensuojelutyön tukemiseen.

– Tärkeä missio antaa lisämerkitystä työhömme. Kaikki Linnanmäen työntekijät eli hupimestarit työskentelevät läpi kauden tavoitteen saavuttamiseksi. On harvinaista maailmankin mittakaavassa, että huvipuisto toimii yhteiskunnallisesti näin suurena vaikuttajana, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Ensi kesänä Linnanmäelle saapuu huikea ratalaiteuutuus Taiga, jonka onkin jo nyt herättänyt paljon mielenkiintoa.