Leikkipäivä haastaa kaikki aikuiset kohtaamaan lähiyhteisönsä lapset ja kutsumaan heidät leikkiin.

Tänä vuonna Leikkipäivää juhlistetaan isolla porukalla järjestöjä ja kansalaisia, sillä leikkiin innostamassa on lähes parikymmentä järjestöä ja toimijaa. Leikkipäivä.fi -sivulta löydät vinkkejä ja ideoita leikkihetken toteuttamiseen ja voit ilmoittaa oman tapahtumasi valtakunnalliseen kalenteriin.

Tapahtumat jäsenyhdistyksissä

Etelä-Karjalan perhetyön kehittämisyhdistys 13.5.

Lauantaina 13.5. klo 10-13 leikitään Juvakan kentällä Lappeenrannassa. Tapahtumassa luvassa perinneleikkejä, ilmapalloja, jättisuuria saippuakuplia, paloauto, hevoskärryajelua sekä paljon muuta!  Tapahtumaa järjestämässä MLL Lappeenranta ja Parasta Lapsille ry:n Lappeenrannan osasto.

Etelä-Pohjanmaan ensi- ja turvakotiyhdistys 13.5.

Leikkipäivää Kauhajoella koulukeskuksen pihalla vietämme lauantaina 13.5.2017 klo. 10-14.00. Etelä-Pohjanmaan ensi- ja turvakotiyhdistys on tapahtuman pääorganisoija ja mukana tapahtumassa on eri yhdistyksiä ja vapaaehtoistoimijoita pitämässä erilaisia leikki- / pelipisteitä koulun alueelle. Tarjolla myös muurinpohjalettuja. Tapahtuma on kaikille ilmainen tapahtuma, johon voi lapset, nuoret ja lapsiperheet osallistua.

Kymenlaakson ensi- ja turvakotiyhdistys 20.5.

Leikkipäivän tapahtuma Kouvolan urheilupuistossa ja sen ympäristössä 20.5.2017 klo 12-16 Kympin nainen-tapahtuman yhteydessä. Kymenlaakson ensi- ja turvakotiyhdistyksen järjestämänä luvassa erilaisia leikkipisteitä, ilmapalloja, jätti-saippuakuplia, perinneleikkejä, kasvomaalausta sekä polkuautorata. Tervetuloa leikkimään!

Kanta-Hämeen perhetyö 13.5.

Koko perheen maksuton Leikkipäivä Hämeenlinnassa 13.5. klo 10-14 Aulangon ulkoilumajalla. Luvassa pihapelejä, neppisrata, valokuvasuunnistusta, temppurata, senioriklovneja, Suomen Karva-Kaverit ry:n eläimiä silitettävänä, haavikalastuksen saloja, Onnimonni, vanhemmuuden valtit, perinneleikkejä ja paljon muuta! Kahviosta ostettavissa pientä purtavaa.

Kokkolan ensi- ja turvakoti ry 13.5.

Kokkolan ensi- ja turvakoti ry järjestää Leikkipäivän 13.5. klo 10-13 Kruunuvoudintalon pihapiirissä, osoite Kaarlelankatu 43. Luvassa leikkejä inkkarityyliin: sokkorata, tunnustelupiste ja keppihevostelua. Pääset myös uittamaan kesäankkoja, puhaltamaan jättisaippuakuplia ja silittelemään koirakavereita. Kruunuvoudintalon kahvilasta saa pienellä omakustannehinnalla ostaa välipalaa, jotta jaksaa leikkiä. Päivä järjestetään yhteistyössä Maa-ja kotitalousnaisten kanssa.

Raahen ensi- ja turvakoti ry 13.5.

Kaikille avointa Leikkipäivää vietetään 13.5. klo 11-14 Raahessa Toimintatalo Sinisiiven pihalla ja sisätiloissa, Raahen ensi- ja turvakodilla osoitteessa Fellmaninpuistokatu 11.

Lahden ensi- ja turvakoti ry

Leikkipäivää vietetään Lahdessa Perhetuvalla la 13.5 klo 10-13 (Loviisankatu 14, katutaso). Perhetuvalla perheillä on mahdollisuus viettää yhdessä leikki,- askartelu-ja puuhahetkiä, samalla vanhempien on mahdollista tutustua Kasvata kannustaen- materiaaliin. Tapahtuma on avoin kaikille.

Vaasan ensi- ja turvakoti, 13.5.

Vaasan Hoplopissa 13.5. klo 10-13 Vaasan ensi- ja turvakoti ry:n Yhdessä mutta erikseen-hankkeen järjestämä Leikkipäivän tapahtuma lapsille, joiden vanhemmat ovat eronneet. Luvassa kasvomaalausta, leikkiä, ilmapalloja ja poniratsausta.

Porin ensi- ja turvakoti ry 6.5.

Satakuntalainen leikkipäivä järjestetään 6.5.2017 klo 10-13 Väinölän koululla (Luodontie 1, Pori). Leikkipäivä on kaikille perheille avoin. Tapahtumaa järjestämässä Porin ensi- ja turvakoti ry:n lisäksi MLL Satakunnan piiri, Huittisten säästöpankki, Väinölän koulun vanhempainyhdistys, Nuorten työpaja Pori, Winnova ja Annis. Tervetuloa leikkimään!

Oulun ensi- ja turvakoti ry 13.5.

Oulussa Kisakentällä kansallinen leikkipäivä 13.5. klo 10-14 yhteistyössä Oulun Seudun Mäntykoti ry:n kanssa. Tapahtumassa opetellaan vanhusten ohjauksessa perinneleikkejä. Ohjelmassa on mm. ruutuhyppelyä, puujaloilla kävelyä, käpylehmien tekemistä, saippuakuplien puhaltamista sekä hevosenkengän heittoa. Makkaran mutustelun lomassa opetellaan kyykän heittoa ja tavataan Karvakaverien eläinvieraita. Tervetuloa leikkimään!

Äimä ry ja Kaapatut lapset ry 13.5. klo 10-12

Kaapatut Lapset Ry, Päksy, Äimä ja YVPL järjestävät yhteisen leikkipäivän tapahtuman 13.5. Tullinpuomin leikkipuistossa (Helsinki) klo 10-12. Tapahtuma on kaikille avoin ja tapahtumassa on perinneleikkejä, sadutusta, kasvomaalausta, lettuja, askartelua jne. Tervetuloa!

Tampereen ensi- ja turvakoti ry, 13.5.

Tampereen ensi- ja turvakoti ry juhlii Leikkipäivää la 13.5. klo 14-17 Mutkakadulla Sukupolvien talossa. Ajatuksena on saada sekä talon vanhukset että lapsiperheet sekä Petsamon alueen asukkaat mukaan tähän kaikille avoimeen tapahtumaan. Tarjolla on pientä maksua vastaan makkaraa, mehua, kahvia ja pullaa sekä perinteisiä pihaleikkejä työntekijöiden ohjaamana. Tervetuloa leikkimään!

Viola ry

Viola ry järjestää yhteistyössä Mikkelin lapsiperheverkoston kanssa Leikkipäivän lauantaina 13.5. Mikkelipuistossa klo 10-13. Luvassa mukavaa yhdessä tekemistä lapsiperheille. Nuotiopaikalla tulet, jos haluaa omia eväitä paistella. Tervetuloa leikkimään!

Ylä-Savon ensi- ja turvakotiyhdistys 8.5.

Koko perheen Leikkipäivän tapahtuma 8.5. klo 17-19 Iisalmen torilla. Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin.  Tervetuloa leikkimään!

SYKSYLLÄ:

Lapsen kengissä ry

Lapsen kengissä ry järjestää Leikkipäivän 7.10.2017 klo 10-13 Varkaudessa yhdessä Pelastakaa Lapset ry:n ja MLL:n kanssa teemalla Suomi100v. Tapahtuman nimi on ”Onko koira kotona”.  Tapahtumassa on perinneleikkejä, perinneaskartelua, lukumummit/papat, kaverikoirat, palokunta, poliisi ja pääesiintyjänä Tohtori Orf.

SULJETUT TAPAHTUMAT

Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry, 13.5.

Leikkipäivä entisille ja nykyisille asiakkaille ensi- ja turvakodin pihamaalla (Suuruspääntie 11, Jyväskylä) 13.5. klo 10-13. Luvassa touhua ja toimintaa ulkona ja sisällä; ulkoleikkejä, kotikärryajeluita, frisbeegolfia, muskaria, askartelua, makkaranpaistoa jne.

Vantaan turvakoti, 13.5.

Leikkipäivä entisille ja nykyisille asiakkaille Vantaan turvakodilla.