Päihteitä käyttäville äideille käynnistyy netissä toimiva keskusteluryhmä, jonka tavoitteena on auttaa äitejä vähentämään tai lopettamaan  päihteiden käyttö. Äitien nimettömässä nettiryhmässä jaetaan kokemuksia ja saadaan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta siitä, millaista on olla äiti tai odottava äiti, jolla on ongelmia alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden käytön kanssa. Ryhmän tuki ja kannustus ovat auttaneet monia äitejä löytämään uuden alun.

”Tuli semmoinen tunne että en ole yksin ongelmani kanssa ja vaikka minulla on alkoholiongelma niin silti olen arvokas ihminen, minussa on muitakin puolia kuin vain alkoholiin liittyvät huonot puolet ja luonteenpiirteet”
ryhmään osallistunut äiti

Kevään 2018 ryhmä kokoontuu suljetulla keskustelupalstalla 5.2.-8.5. Ryhmään voivat osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Keskustelun tukena ovat kaksi vauva- ja päihdetyön ammattilaista sekä vertaisohjaaja. Vertaisohjaaja on äiti, joka on selvinnyt samasta tilanteesta.

Ilmoittautuminen on 5.-19.2.

Ilmoittaudu rohkeasti mukaan

Toiminnasta vastaavat Ensi- ja turvakotien liitto ja A-klinikkasäätiö.

Lisätietoja ryhmästä
aidit@a-klinikka.fi

Lue myös

Laura Kouri

Kirjoittaja: Laura Kouri

Laura Kouri työskentelee Ensi- ja turvakotien liitossa viestinnän asiantuntijana.