Päihteitä käyttäville äideille käynnistyy netissä toimiva keskusteluryhmä, jonka tavoitteena on auttaa äitejä vähentämään tai lopettamaan  päihteiden käyttö. Äitien nimettömässä nettiryhmässä jaetaan kokemuksia ja saadaan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta siitä, millaista on olla äiti tai odottava äiti, jolla on ongelmia alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden käytön kanssa. Ryhmän tuki ja kannustus ovat auttaneet monia äitejä löytämään uuden alun.

Kevään 2021 ryhmä kokoontuu Päihdelinkin suljetulla keskustelupalstalla 2.2.-4.5.2021. Seuraava ryhmä alkaa syyskuussa 2021.

Ryhmään voivat osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Keskustelun tukena ovat kaksi vauva- ja päihdetyön ammattilaista sekä vertaisohjaaja. Toiminnasta vastaavat Ensi- ja turvakotien liitto ja A-klinikkasäätiö.

Ilmoittautuminen on auki 19.1.-2.2.2021.

Lisätietoja ryhmästä: aidit@a-klinikka.fi

”Tuli semmoinen tunne että en ole yksin ongelmani kanssa ja vaikka minulla on alkoholiongelma niin silti olen arvokas ihminen, minussa on muitakin puolia kuin vain alkoholiin liittyvät huonot puolet ja luonteenpiirteet”
ryhmään osallistunut äiti

Nimetön chat auttaa päivittäin

Vauvaperhe ja päihteet -chatissa voit jutella ammattilaisen kanssa päivittäin nimettömästi.  Keskustele omasta tai puolison päihteiden käytöstä turvallisesti ja luotettavasti. Tämä pieni askel kannattaa ottaa, sillä se voi olla avain uuteen alkuun.

Vauvaperhe ja päihteet -chat auttaa arkisin 14-18.

Enska 2/2020: Ensiaskel kohti muutosta

Päihteitä käyttävien äitien nimetön nettiryhmä tavoittaa erityisesti alkoholia runsaasti käyttävät pienten lasten äidit. Ryhmä madaltaa kynnystä hakea lisäapua päihdeongelmaan sekä tarjoaa paikan, jossa äiti voi pohtia tilannettaan yhdessä ohjaajien ja muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lue artikkeli