Ensi- ja turvakotien liiton ja Pelastakaa Lapset ry:n yhdessä järjestämässä SuomiAreenan paneelissa teemana on lapsen turvallisuus kriisin keskellä.

tiistaina 17.7.2018 klo 10-11, Kaupungintalon piha, Pori

Kuinka tunnistaa ja puuttua pienen vauvan hätään? Miten tukea turvapaikanhakija- ja pakolaistaustaisia lapsia? Mitä turvallinen aikuinen tarkoittaa? Tule kuulemaan ja keskustelemaan siitä, miten lapset tulisi huomioida kriiseissä. Jokaisella lapsella on YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen (LOS) nojalla oikeus suojeluun. Kaikkien aikuisen vastuulla on turvata se, että sopimusta noudatetaan ja jokainen lapsi saa mahdollisuuden.

Tilaisuuden juontajana toimii toimittaja, kirjailija Kimmo Ohtonen ja panelisteina kansanedustaja Eva Biaudet, apulaispormestari Nasima Razmyar, Hip-hop-artisti Dilemma, suunnittelija, psykologi Jenni Häikiö Pelastakaa lapset ry:stä ja kehittämispäällikkö Tiina Muukkonen Ensi- ja turvakotien liitosta.

Ensi- ja turvakotien liiton löydät ma 16.7- ke 18.7. myös Kansalaistorilta ja voit tulla tekemään Malttimaisteri- testin.