12.–13.8.2019 Koulutuskeskus Sopukka, Uusi Porvoontie 482, 01120 Västerskog

Lisätietoja

Maaret Parviainen, Ensi- ja turvakotien liitto, maaret.parviainen@etkl.fi, p. 050 4764 759

Onni Westlund, Pesäpuu ry, onni.westlund@pesapuu.fi, p. 045 886 3326.

Nuorten väkivaltafoorumi järjestetään yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton, Pesäpuun ja THL:n kanssa. Mukaan foorumiin ovat tervetulleita kaikki 15–25 vuotiaat nuoret (yläikäraja on joustava), joilla on kokemusta väkivallasta. Muistathan, että on olemassa useita väkivallan muotoja. Osallistujana voit määritellä itse, oletko kokenut tai käyttänyt elämässäsi väkivaltaa.

Foorumissa työskentelylle luodaan turvallinen ilmapiiri. Paikalla olevat ammattilaiset ja nuoret kokemusasiantuntijat vastaavat jokaisen nuoren turvallisesta osallistumisesta. Työskentelyn tavoitteena ei ole kuulla yksittäisiä, henkilökohtaisia kokemuksia vaan luoda katsaus siihen, mikä auttaa väkivallasta selviytymiseen ja miten ammattilaiset voisivat tulevaisuudessa auttaa entistä paremmin lapsia ja nuoria, jotka ovat elämässään kohdanneet väkivaltaa.

Vuonna 2019 nuorten väkivaltafoorumin teemana on turvallisuus seurustelusuhteissa. Osallistuaksesi sinulla ei tarvitse olla kokemusta nimenomaan seurustelussa tapahtuneesta väkivallasta. Uskomme, että nuoret, joilla on kokemusta ihan mistä tahansa väkivallasta, voivat tuoda esiin tärkeitä näkökulmia myös tästä aiheesta. Juuri sinun ajatuksesi, kokemuksesi ja pohdintasi turvallisuuden äärellä ovat äärettömän arvokkaita!

Foorumissa yhdessä tuotettu tieto viedään eteenpäin päättäjille ja alan ammattilaisille. Ensimmäisenä nuorten väkivaltafoorumin viesti viedään seuraavalla viikolla järjestettävään väkivaltafoorumiin, jossa on paikalla useita satoja osallistujia.

Kulkeminen Sopukkaan tapahtuu maanantaina 12.8. klo 19.00 yhteislähdöllä Helsingin rautatieasemalta. Myös omalla kyydillä voi tulla, mutta toivomme kaikkien osallistujien olevan Sopukassa viimeistään 19.30 maanantai-iltana. Jos sinulla on hankaluuksia paikalle pääsemisessä niin ota yhteyttä, järjestämme asian jotenkin!

Ilmoittautua voit täältä (Pesäpuu ry:n sivuilla).

Kaikille ilmoittautuneille lähetetään tarkemmat tiedot päivistä noin viikko ennen foorumia.